Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Horner doufá, že závodění nebude umělé

Horner doufá, že závodění nebude umělé

Pohyblivá zadní křídla by mohla až příliš usnadnit přejíždění.

Šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner doufá, že závodění nebude kvůli zavedení pohyblivých zadních křídel příliš jednoduché a tím pádem umělé.

Pravidla pro letošní sezónu umožňují jezdci, který je dostatečně blízko za svým soupeřem, snížit účinnost svého zadního křídla a tím pádem získat vyšší maximální rychlost. Panují však obavy, že by nyní piloti čekali až do posledního kola, ve kterém by se pak před svého protivníka snadno dostali.

"Určitě to pomůže předjíždění a snad to nebude příliš umělé v tom smyslu, že budete čekat do posledního kola, protože budete chtít být tím vzadu," řekl Horner na Autosport International.

"Ale já si nemyslím, že to bude mít tento efekt. Efekt to mít určitě bude, jezdec teď bude mít díky KERSu a pohyblivému zadnímu křídlu v kombinaci se všemi ostatními věcmi mnohem více práce.

Pro jezdce a inženýry to bude fascinující výzva a snad to povede ke skvělému závodění."

Red Bull byl po letošní sezóně obviňován z toho, že porušil týmy připravenou Dohodu o omezení nákladů (Resource Restriction Agreement). Horner však toto nařčení odmítá.

"Už od prvního závodu v Bahrajnu jsme byli obviňováni z upravování světlé výšky, pak tu byla ta přední křídla a poslední novinkou je to, že jsme utratili pětkrát víc, než kdokoliv jiný.

Pro nás je to zkrátka důkaz toho, že odvádíme svou práci dobře a pořádně. Je to dvojsmyslný kompliment, když se na vás lidé zaměřují, protože my nakonec víme, že naše auto odpovídá pravidlům a regulím."

Horner se vyjádřil také k vznikajícímu vozu pro letošní sezónu, modelu RB7, který bude veřejnosti představen 1. února ve Valencii.

"S tím vozem to jde velmi dobře. Samozřejmě je to hodně nabitá část roku a tým během vánoční přestávky vynaložil obrovské úsilí."

Jedním z loňských problémů Red Bullu byly rozbroje jeho jezdců Sebastiana Vettela a Marka Webbera. Oba si však po sezóně o všech záležitostech popovídali, aby se přes ně přenesli. Horner tento krok ocenil.

"Ti dva se sešli, nenuceně, ze své vlastní vůle, aby si spolu promluvili a já si myslím, že to vypovídá o sportovním charakteru obou dvou.

Vyjasnili si to a já bych řekl, že jsou pro sezónu 2011 fenomenální dvojicí. Budou se vzájemně výrazně povzbuzovat a my jim snad budeme opět schopni dát skvělé auto, aby mohli být na špici."

V roce 2013 vstupují do Formule 1 radikální změny pravidel, co se motorů týče. Současné atmosférické vidlicové osmiválce o objemu 2,4 litrů totiž nahradí přeplňované řadové čtyřválce o objemu 1,6 litru.

Horner sdělil, že s takovou změnou nemá problém, pokud zůstanou zachovány některé hodnoty klíčové pro sport.

"My nejsme výrobce motorů, takže pro Red Bull je nejdůležitější, že Formule 1 je sport a ten se musí líbit fanouškům. Ať už budeme mít jakýkoliv motor, a ten navrhovaný vypadá zajímavě, musí mít ty klíčové ingredience jako výkon a zvuk. Neřekl bych, že lidé chtějí slyšet nízkootáčkové, tiché motory.

Formule 1 je o hluku a rychlosti a já si myslím, že tyhle prvky jsou zásadní. Současný motor je v moderním světě už možná trochu zastaralý, ale důležité je, aby nový motor splňoval kritéria, která Formule 1 potřebuje, aby se nadále a ještě více líbila veřejnosti.

KERS je zajímavým tématem. Co skutečně přinesl v roce 2009, to je se zvýšením hmotnosti diskutabilní.

V roce 2011 se pro vozy stává hodnotnějším, ale řekl bych, že smysl systémů, které používáme, je pro produkční vozy nejspíš omezený a proto bych se raději podíval po něčem úplně jiném v ohledu na nové motory, které přijdou v roce 2013."