Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Nesmíme nikoho podceňovat, varuje stále Vettel

Nesmíme nikoho podceňovat, varuje stále Vettel

"Dnes jsme si vedli dobře, ale zítra to bude znamenat jen osm metrů."

Sebastian Vettel varuje, že stále není dobré považovat svůj úspěch za samozřejmý a podceňovat své soupeře, přestože dnes dominantním způsobem vybojoval pole position na Velkou cenu Číny.

Pilot Red Bullu zatím vládne letošním kvalifikacím, když na okruhu v Šanghaji rozdílem sedmi desetin porazil svého nejbližšího soupeře Jensona Buttona.

I navzdory dosavadním úspěchům však Vettel říká, že v zítřejším závodě začínají všichni od nuly a jeho dnešní úspěch znamená výhodu pouze několika metrů.

"Není to jednoduché. Všechno to začíná od nuly, ale lidé mají tendenci na to zapomínat," řekl Vettel. "Já jsem v této fázi velice spokojený se svým týmem a tím, jak se stále všichni soustředíme, takže bych řekl, že jsme dnes odvedli velmi dobrou práci. Máme radost, ale zítra je nový den, takže se na to těším.

Samozřejmě jsme to zase dokázali, ale já neustále připomínám svému týmu, že je to pokaždé těžké. Dnes to neprobíhalo tak hladce, jak jsem plánoval. Ve druhé části jsem nebyl stoprocentně spokojený, ale věřil jsem si a ve třetí části jsme se výrazně zlepšili.

Musíme postupovat krok za krokem a všechno to začíná zase od nuly. Dnes jsme opět odvedli dobrou práci, ale zítra to bude znamenat jen osm metrů. Zítra chceme získat nějaké body. Je to dlouhý závod."

Vettel dodal, že Red Bull čeká ještě náročná sezóna a především od evropských závodů očekává, že se konkurence výrazně přiblíží.

"Jak už jsem řekl, musíme jít krok za krokem. Týmy jako McLaren, Ferrari a Mercedes, ty nejsou tak spokojené, jak by chtěly, velice se snaží, takže abychom zůstali tam, kde jsme, musíme se snažit ještě víc než oni.

Jsme si toho všichni vědomi a od roku 2009, od poloviny roku 2009, máme velice, velice konkurenceschopné auto a užíváme si tu možnost jezdit v čele, ale nezapomněli jsme, jaké to je jezdit vzadu."

Němec také vysvětlil, proč po kvalifikaci zůstal tak dlouho sedět ve svém voze.

"S novými pravidly a pevně danou hmotností má FIA možnost si to zkontrolovat a pokud nedostanu pokyn od komisaře, nesmím z auta vystoupit, protože kdybych to udělal, mohl bych se dostat do potíží. Možná jsem je neviděl napoprvé, takže jsem tam zůstal čekat, pak někdo řekl, že můžu vylézt."