Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Red Bull by znovu mohl být nechytatelný, obává se Hamilton

Red Bull by znovu mohl být nechytatelný, obává se Hamilton

Brit věří, že se Vettelův náskok dá stáhnout, ne však překonat.

Lewis Hamilton se obává, že by se i Velká cena Singapuru mohla nést ve znamení dominance Red Bullu a zejména Sebastiana Vettela. Němec totiž na okruhu Marina Bay zajel nejrychlejší čas pátečních tréninků.

Hamilton se ujal vedení výsledové listiny v prvním tréninku, ve druhém však na lídra průběžného pořadí ztratil sedm desetin sekundy. Jediný, kdo se Vettelovu času přiblížil, byl Fernando Alonso, jenž ztratil dvě desetiny.

Včerejší rozestupy sice podle Hamiltona mohly být do jisté míry způsobeny rozdílnými množstvími paliva ve vozech a proto doufá, že by mělo být možné Vettelův náskok stáhnout, není si už však tolik jistý, zda jej půjde překonat.

"Pátky je vážně těžké rozluštit," řekl v pátek Hamilton. "Mezi námi a Sebastianem je v tuto chvíli velký rozdíl a já se obávám, že bude také zítra v kvalifikaci, ledaže by byl velký rozdíl také v množství paliva.

Rozhodně si myslím, že dostat je bude v tuto chvíli těžké. Není to nemožné, ale při té rychlosti, kterou teď má, to vypadá hodně náročně. Množství paliva a pneumatiky ale mohou znamenat velký rozdíl, takže jsem stále optimistou.

Nevím, s čím jelo Ferrari, ale modlím se, že včera také jeli s lehkým vozem."

Hamilton dodal, že rychlost je sice důležitá, klíčovým faktorem by však mohly být také pneumatiky, ty totiž v pátečních trénincích dělaly jezdcům problémy.

"Klíčem k vítězství je čirá rychlost. Umístění a kvalifikace jsou velice důležité a potom je také klíčem hospodaření s pneumatikami, takže se musíme podívat, jestli můžeme udělat nějaké úpravy, abychom se pokusili trochu zredukovat to, jak nám to klouže.

Singapur je na tyhle pneumatiky velice náročný. Při své první jízdě na superměkkých pneumatikách se mi nepovedlo první kolo a v té době byly gumy v nejlepší kondici. Když došlo na druhý pokus, zadní gumy zkrátka zvadly, takže když jsem najížděl do zatáček, jenom to klouzalo.

Dostanou se do bodu, kdy už zkrátka nefungují a máte to. Je to o tom pokusit se to omezit, takže budeme muset trochu upravit nastavení."