Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Petrov spojován s místem testovacího jezdce Pirelli

Petrov spojován s místem testovacího jezdce Pirelli

Rus se však nechce vzdát snahy o zisk závodní sedačky ve F1.

Vitalij Petrov možná nesežene závodní sedačku pro letošní sezónu Formule 1, je však pravděpodobné, že v prostředí královské série motorsportu zůstane, je totiž spojován s místem testovacího jezdce pro vývoj pneumatik Pirelli.

Rus, který se údajně pokouší získat místo u týmu Caterham coby potenciální náhrada Jarna Trulliho už pro letošní ročník, se dnes překvapivě objevil na mediální akci Pirelli v Abú Zabí.

Ačkoliv se prý jednalo o jednorázovou záležitost, šéf oddělení motorsportu u Pirelli Paul Hembery potvrdil, že se o Rusovi ve spojení s dlouhodobější rolí u italského výrobce pneumatik uvažuje.

"Uvidíme, jak se to vyvine," řekl Hembery. "S vývojem pneumatik je neustále spousta práce a my bychom velice rádi měli jezdce, který má zkušenosti se závoděním v loňském roce."

Současným testovacím pilotem Pirelli je Brazilec Lucas di Grassi, který v roce 2010 závodil pro tým Virgin, to však ještě na pneumatikách Bridgestone.

Pirelli však vedle otázky svého jezdce řeší závažnější problém, nemá totiž vůz, se kterým by své výrobky mohlo testovat. Loni používaný model Toyoty původně připravovaný pro rok 2010 je již totiž příliš starý a Pirelli se zatím nepodařilo sehnat nový monopost.

Italský výrobce se snaží získat loňský vůz některého ze současných týmů Formule 1, ty však zatím kvůli obavám z diskuzí o získávání nefér výhody nabídky poskytnout nechtějí.

Hembery k situaci s testovacím vozem řekl: "Na konci února máme setkání s Komisí Formule 1, kde snad prosadíme nějaká řešení, která by mohla dát Pirelli šanci testovat tak, jak bychom si přáli.

Nikdo nám nepoděkuje, když nebudeme testovat, protože nemáme testovací auto, my ale musíme najít řešení, které vyhovuje Pirelli, ale vyhovuje také Formuli 1. Lidé v tomto sportu se neustále obávají toho, že by jeden tým získal výhodu nad někým jiným, když ale všichni používají stejnou elektroniku od McLarenu, pak by všichni mohli mít přístup ke stejným datům, která my sbíráme.

Je to komplexní záležitost, my ale koneckonců musíme odvést svou práci."