Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kenseth si výhrou zvýšil bodový náskok v šampionátu

Kenseth si výhrou zvýšil bodový náskok v šampionátu

Druhý závod Chase For The Cup

Závod Sylvania 300 byl naplánován na okruh NHMS (informace o trati ZDE.). Jezdci se tak mohli těšit na tři sta kolový zápřah na “jednomílovce“.

V červenci zde vyhrál Brian Vickers, pro kterého to bylo teprve třetí vítězství kariéry. Pokud se podíváme na statistiky, tak si zde zcela nejlépe stojí “nezávodilec“ Tony Stewart, hned za ním je Jeff Gordon, Jimmie Johnson, Denny Hamlin nebo Dale Earnhardt Jr.

Závod z první linie odstartoval Ryan Newman a Kasey Kahne, za nimi následovali Jeff Gordon, Kurt Busch, Martin Truex Jr. a Matt Kenseth. Téměř celou první desítku obsadili účastníci letošního Chase For The Cup. Kdo se tam ale nevešel, byl Jimmie Johnson a Kyle Busch, kteří startovali z jedenácté a dvanácté pozice. A takový Carl Edwards se při startu dokonce nacházel až na dvacátém šestém místě.

Po startu se do vedení dostal Kasey Kahne a odvedl sérii zelených kol. Už v osmnáctém kole závodu si na druhého Gordona dokázal vyjet náskok 1,67 vteřiny a vše vypadalo na poněkud nudný závod. Jezdci si ovšem zasloužili pochvalu, protože ještě ve dvacátém druhém kole kroužilo všech čtyřicet tři účastníků a to je, jak víme, poněkud neobvyklé.

Kasey Kahne vedl vesele jezdecké pole dál, následován Gordonem, Truexem Jr., Newmanem a Kurtem Buschem. První desítku doplnil Logano, Kenseth, Harvick, Johnson a Kyle Busch. Na jedenácté pozici kroužil Biffle, na čtrnácté Earnhardt Jr., na patnácté Bowyer a posledníček z CFTC Edwards se posunul o sedm míst kupředu a kroužil devatenáctý.

Ve třicátém prvním kole přišla ke slovu první žlutá fáze. Tu zapříčinil se svým Fordem Josh Wise, který se nacházel v jednokolové ztrátě. Nejdříve měl Wise (pravděpodobně) problém s předním kolem, potom došlo ke kontaktu s Michaelem McDowellem a bylo vymalováno. Jenom velmi těsně přitom minul tuto nehodu ve čtvrté zatáčce Jeff Gordon. Horké chvilky následovaly ještě při zastávkách v boxech, tam totiž v důsledku běžného zastavování došlo k trochu těsnější chvilce (možno dát tuto situaci za vinu Davidu Raganovi, který zabočil na své stání trochu agresivněji) a v ohrožení byli na malou chvíli nic netušící mechanici Marka Martina.



Po restartu se jezdci nebáli na trati vytvořit čtyř řad. První stále kroužil Kahne, druhý Newman, na třetí pozici se objevil Keselowski a první pětku uzavřel Gordon. Earnhardt Jr. se kvůli delšímu Pit Stopu propadl až na třicátou pozici.

Zelená fáze ale vydržela jenom pár kol. Jamie McMurray se vydal vstříc horní lemující zdi ve čtvrté zatáčce. Vyhnout už se mu nedokázal Kevin Swindell a pomuchlal tak čumák své třicítky. Všechno začalo už při nájezdu do čtvrté zatáčky, do které se horko těžko vedle sebe vešli právě McMurray a Montoya, který modrou jedničku otočil.



Další restart z první řady absolvovali Truex Jr. a Kahne. Truex Jr. využil příležitosti a ujal se vedení, jenže opět ne na dlouho. Po třetí na trati zavlály žluté vlajky. Na trati byl k vidění roztočený Bobby Labontee, jehož piruetky byly následkem kontaktu se zdí. K úhoně přišel i David Gilliland.



Restart proběhl v šedesátém kole, z první linie jej odstartoval Truex Jr. a Kahne. Truex Jr. na nic nečekal a ujal se vedení. Na Kahna zbylo druhé místo a pořadí jezdeckého pole bylo následující: # 2, #39, #20, #24, #22, #48, #18, #29, # 78, #99, #16. Leader závodu Truex Jr. si během zelených kol pomalu ale jistě budoval slušný časový náskok.

Ve sto desátém kole zahájil Greg Biffle green Pit Stopy. Do radiové komunikace si stěžoval, že jeho auto dnes není v takové náladě, jakou by si přál. Za ním ke svým mechanikům zavítal leader závodu, Kyle Busch, Matt Kenseth nebo také Jimmie Johnson. Vlivem zajíždění do boxů se na malý okamžik stal Leaderem Jeff Gordon, který svým zatím velmi dobrým počínáním v závodě všem dokazoval, že si jako třináctý jezdec v CFTC být zaslouží. A potom ho vystřídal Brad Keselowski. Green Pit Stopy byly ukončeny po několika kolech a ve vedení zůstal Dale Earnhardt Jr., který svou zastávku v rámci strategie vynechal. Jenomže po sedmnácti odkroužených kolech ve vedení se jeho vůz začal nových kol doprošovat a osmdesát osmička tak zamířila na Pit Lane pro nové obutí. Do čela závodu se mohl vrátit Martin Truex Jr., Earnhardt se po zastávce odsunul až na dvacáté páté místo.

Na NHMS se právě odjelo sto čtyřicet pět kol, ve vedení vesele kroužil Truex Jr., pro kterého už to v roli Leadera bylo devadesáté druhé kolo. Jenomže necelou desítku kol na to už měl závod nového Leadera. Matt Kenseth pokořil Truexe Jr. se svým nezvykle černo-šedě zbarveným vozem a okamžik na to už měl náskok 0,7 vteřiny.

Závod přerušila čtvrtá žlutá vlajka, která byla vyhlášena pro nepořádek v první zatáčce. Následující Pit Stopy opět promíchaly pořadí. Race Of Pit vyhrál Jeff Gordon a ve stosedmdesátém kole tak mohl restartovat z první řady. Leader závodu Jeff Gordon strávil ve vedení třicet šest kol. Druhý Earnhardt Jr. na něj ztrácel 1,5 vteřiny a třetí Truex Jr. 2,1 vteřiny.

Do dvoustého kola se vřítilo jezdecké pole pod zelenou vlajkou. v Lead Lap kroužilo dvacet šest vozů. Kolo na to se opět mávalo žlutou vlajkou, již po páté a závod pomalu ale jistě aspiroval na výsledek z červencového závodu, kdy se žlutými vlajkami mávalo hned dvanáctkrát. Závod byl přerušen kvůli (ne)oblíbenému pořádku na trati, přesněji potom na zadní rovince, kamera zabrala oloupaný, nebo stržený nápis, který původně zdobil lemující zeď. Teď ale prapodivně vysel a dle traťových komisařů ohrožoval závod.

Následný souboj o re-startovní pozice vyhrál z pátého místa Jimmie Johnson, vedle něj restartoval Matt Kenseth a třetí Martin Truex Jr. Jeff Gordon bohužel hodně ztratil. Nezastavil totiž na svém boxovém stání tak, jak se má a ještě před tím, než mohli jeho mechanici začít pracovat, musel Jeff trochu couvnout. Decentní manévr ho ale stál cenné vteřiny a on se propadl až na dvacáté druhé místo.



Do první řady se na restartu postavili Bowyer a Ambrose, kteří nevyužili možnosti zastavit se u mechaniků. Johnson a Kenseth se tak museli spokojit s řadou druhou. Ihned po restartu došlo na drobné kontakty a velmi těsné soupeření. Nakonec se ale přece jenom ve vedení usadil Matt Kenseth. Johnson kroužil druhý, třetí Truex Jr., čtvrtý McMurray, pátý Bowyer, šestý Kyle Busch, sedmý Earnhardt Jr., osmý Kahne a desítku uzavřeli Vickers a Biffle. Další jezdci CFTC, například Logano kroužil patnáctý, hned za ním druhý z bratrského dua Busch, na sedmnácté místo se dokázal probojovat Gordon a osmnáctý kroužil Edwards.

Ve dvě stě čtyřicátém třetím kole se konečně na Pit odebral Clint Bowyer. Čtyři kola později se opět vytáhly žluté vlajky. Do problému se dostal David Gilliland. Následující zastávky byly hodně strategické, většinou týmy volily výměnu pouze dvou kol.

Restartovat se mohlo padesát kol před cílem. Ve vedení se udržel Matt Kenseth, následován lentilkovou osmnáctkou a nevzdávajícím se Martinem Truexem Jr. Nic ale netrvá věčně a rozhodně ne tato zelená fáze, která byla po pár kolech opět přerušena, protože pětka Kaseyho Kahna se v oblacích dýmu nacházela napasovaná ve spodní lemující zdi. Podle dohadů měl vůz problém na řízení a Kahne ho ve výjezdu z poněkud prokleté čtvrté zatáčky, neměl zcela pod kontrolou. Za ním jedoucí Jeff Burton byl od něj v dost velkém odstupu, takže ke kontaktu dojít nemohlo. Možnost kontaktu navíc vyvrátil i nešťastný Kahne během rozhovoru. Potom co byla nepojízdná pětka odtažena, se mohlo opět restartovat.

Nastalý zmatek nevyvedl z míry Kensetha, který si suverénně opět urval pozici Leadera. První pětku dotvořil Kyle Busch, Johnson, Earnhardt Jr. a Truex Jr. Předjížděcí manévr jako z učebnice předvedl Greg Biffle, který jedním tahem předjel dva vozy, které společně bojovaly o třetí místo. S blížícím se koncem stoupalo napětí a četnost drobných kontaktů. Své by mohly vyprávět nárazníky vozů #2 a #17.

Třicet kol před cílem začala bitva o třetí místo, které obsadil zmiňovaný Biffle. Na něj se totiž neustále dotahoval Jimmie Johnson a hledal skulinu kudy žlutou šestnáctku předjet. Podobný souboj se děl i o místo páté, o které bojoval Earnhardt Jr. s McMurrym. Kenseth se jistě držel ve vedení následován Kylem Buschem. Do závodu se vrátil i Kasey Kahne, který odkroužil zbytek závodu se ztrátou dvacet dva kol.

Na závěr závodu se přišly podívat černé mraky, které mnozí sledovali s obavami. Kenseth zatím na trati dováděl a odváděl přitom skvělou práci. Druhý Kyle Busch na něj ztrácel 1,4 vteřiny a třetí Greg Biffle dokonce 3,9 vteřiny. Ani patnáct kol před cílem se pořadí na čele závodu nezměnilo, ačkoli Kyle Busch začal Kensetův náskok stahovat. Šest kol před cílem už byl Kensetův náskok pouhých 0,6 vteřiny. Navíc se čelo začalo proplétat mezi pomalejšími vozy, které se potýkaly se ztrátou kol.

Bitvy o místa byly stále dramatičtější, Kyle Busch stáhl náskok na pouhých 0,3 vteřiny a měl několik posledních okamžiků k tomu, aby se pokusil Kensetha předjet. Nakonec ale nebyl Kenseth ohrožen a mohl si tak dojet pro šachovnicovou vlajku s Kylem Buschem za zády.Pro Matta Kensetha je to třicáté první vítězství kariéry ve Sprint Cupu.




Výsledky závodu naleznete trati ZDE.


POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU PŘED ZÁVODEM:
1 Matt Kenseth 2063 0
2 Kyle Busch 2055 -8
3 Jimmie Johnson 2052 -11
4 Kevin Harvick 2048 -15
5 Carl Edwards 2040 -23
6 Kurt Busch 2040 -23
7 Jeff Gordon 2039 -24
8 Ryan Newman 2035 -28
9 Clint Bowyer 2035 -28
10 Kasey Kahne 2032 -31
11 Greg Biffle 2032 -31
12 Joey Logano 2011 -52
13 Dale Earnhardt Jr. 2010 -53

POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU PO ZÁVODU:
1 Matt Kenseth 2111 0
2 Kyle Busch 2097 -14
3 Jimmie Johnson 2093 -18
4 Carl Edwards 2075 -36
5 Greg Biffle 2073 -38
6 Kevin Harvick 2072 -39
7 Kurt Busch 2071 -40
8 Jeff Gordon2069 -42
9 Ryan Newman 2064 -47
10 Clint Bowyer 2063 -48
11 Dale Earnhardt Jr. 9 2049 -62
12 Joey Logano 2042 -69
13 Kasey Kahne 2040 -71