Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Práce s pneumatikami bude letos klíčová

Práce s pneumatikami bude letos klíčová

Kromě toho budou muset piloti také šetřit palivo.

Jezdci Formule 1 se shodují na tom, že práce s pneumatikami bude důležitou součástí závodů letošní sezóny.

Formule 1 letos otevírá novou kapitolu, když v platnost vstupují významné změny v pravidlech. Monoposty již nebudou poháněny motory V8, nýbrž menšími V6 o objemu 1,6 litru s turbem. Pro závod si navíc piloti budou muset vystačit pouze se 100 litry paliva. V loňské sezóně přitom měli k dispozici ještě o 50 litrů navíc.

Pirelli pro letošní rok navíc připravilo také tvrdší směsi pneumatik. Očekává se proto, že se jezdci během závodu budou muset více vypořádat s opotřebením pneumatik, a zároveň budou muset jezdit úsporně, aby do konce závodu vystačili s palivem.

Práce s pneumatikami přitom bude letos důležitější než v předchozích sezónách podle Valtteriho Bottase, který za volantem williamsu v testech v Bahrajnu odjel více než 170 kol.

"Myslím, že letos bude ještě těžší zvládat pneumatiky, i když jsou o trochu tvrdší," řekl Bottas.

"Myslím, že kvůli většímu točivému momentu musíte být opatrnější s plynovým pedálem. Je velmi snadné přerušit trakci a přes povrch pneumatiky se tak dostává více tepla.

Bude to trochu obtížné, navíc je stále poměrně chladno, takže si myslím, že práce s pneumatikami bude důležitější než loni."


Navrátilec do týmu Force India Nico Hülkenberg, který otevřel bahrajnské testy nejrychlejším časem, dává Bottasovi za pravdu, že kvůli většímu točivému momentu nových motorů bude obtížnější hlídat opotřebení zadních pneumatik.

"Je velmi lehké toho (protočení kol) dosáhnout," řekl Němec.

"Stane se vám to velmi snadno, mně se to dělo na rovinkách, nebo se mi kola protáčela a na výjezdu z pomalých zatáček jsem za sebou nechával 100 metrů dlouhou černou stopu. To je sice zábava, ale pro výkonnost to není moc dobré.

Pneumatiky je také těžké zvládat z pohledu opotřebení. Je snadné protočit zadní kola a opotřebovat je, takže by to podle mě mohla být docela výzva."


Závody Formule 1 tak podle Bottase budou pro jezdce představovat velkou výzvu, když budou muset zvládat starat se o pneumatiky, dostatečně efektivně šetřit palivo a navíc ještě bojovat s ostatními piloty o pozice na trati.

"Pro to vystačit si s omezeným množstvím paliva je ve skutečnosti Bahrajn jedním z nejtěžších okruhů," dodal Bottas.

"Mám pocit, že jsem se hodně zlepšil, co se týče odlišných technik šetření paliva, aby to bylo co nejefektivnější.

Z jezdeckého pohledu bude šetření paliva bez výrazných ztrát v časech na kolo letos velmi důležité. Nepůjde jen o práci s pneumatikami.

Samozřejmě máme počítače, které nám pomohou, nakonec je to ale na jezdci, aby šetřil palivo a přitom neztrácel v čase na kolo."