Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Manor hledá řešení softwarových problémů

Manor hledá řešení softwarových problémů

Na trať se možná vůbec nedostane.

Manor byl nucen vynechat oba páteční tréninky, protože při kompletování vozu narazil na mnoho problémů, kvůli kterým nebylo možné poslat vůz na trať. Will Stevens i Roberto Merhi byli připraveni v garáži, ale místo usednutí do vozu pouze postávali vedle množství komponentů a trénink sledovali pouze prostřednictvím televizní obrazovky. Největší problém se prý objevil na straně softwaru. Jednotlivé části vozu "odmítají komunikovat" a generální ředitel Manoru, Graeme Lowdon, si vůbec není jistý, zda se vůz vůbec dotkne melbournského asfaltu.

"Upřímně řečeno, nemám zdání," odpověděl Lowdon na otázku, kdy své vozy dostanou na trať. "Jediné, co vám mohu garantovat, je naše nasazení a tempo řešení problémů. Pracujeme naplno. Není to jeden jednoduchý problém se softwarem. Máme mnoho problémů, ale ani jeden z nich nás nepřekvapuje, jelikož nás stálo hodně úsilí sem vozy vůbec v tak krátkém čase dostat."

Manor (tehdy ještě pod jménem Marussia) přestal na novém voze pracovat již loni, když se po Velké ceně Ruska musel uchýlit do rukou správcovské společnosti, která ho uchránila od netrpělivých věřitelů. Dlouho se zdálo, že týmu už zvoní umíráček, ale na poslední chvíli se ho ujal bohatý podnikatel Stephen Fitzpatrick a v Dinningtonu se rozběhly práce na upravování loňského vozu tak, aby vyhovoval letošním předpisům.

V současnosti asi nikdo v Manoru netuší, zda se jim zítra podaří vůz nastartovat, ale po vynechání pátečních tréninků výrazně klesly šance na kvalifikování vozů do závodu. Téměř bez přípravy by se musely vejít do 107 procentního limitu nejlepšího času první části kvalifikace.