Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Renault přiznává krok vzad

Renault přiznává krok vzad

Úpravy na poslední chvíli se nevyplatily.

Renault se během víkendu Velké ceny Austrálie ocitl pod těžkou palbou ze strany svého partnera, Red Bull Racingu. Jeho vedení nebylo spokojené výkonem, spolehlivostí ani jízdními vlastnostmi motoru a Renault bez jakýchkoliv okolků označilo za viníka slabých výkonů RB11. Vedení Renault Sport F1 přiznalo, že jeho pohonné jednotky podaly v Austrálii horší výkon než v předsezónních testech a přislíbilo rychlou nápravu.

"Byl to mimořádně frustrující víkend," přiznal Cyril Abiteboul, generální ředitel Renault Sport F1. "Víme, že jsme během zimy udělali velký pokrok, ale tady ho vůbec nebylo vidět a dokonce se mohlo zdát, že jsme udělali krok vzad. Během posledních pár týdnů jsme dělali velké vývojové kroky a neměl by být velký problém udělat úpravy, díky kterým se k těmto zlepšením opět dostaneme. Nyní musíme na vzniklou situaci reagovat, ale nesmíme to přehnat.

Musíme se vrátit k rozumnému přístupu, který byl součástí našeho programu během mnohých let vývoje motorů pro Formuli 1. Sezóna bude dlouhá a na reakci máme dostatek času i kapacit, takže špatný začátek sezóny 2015 budeme moci nechat za sebou."

Provozní ředitel Renaultu nabídl bližší vysvětlení problémů nové pohonné jednotky Renaultu.

"Nemůžeme být spokojeni se spolehlivostí, protože Daniel Ricciardo a Max Verstappen měli problém se spalovacím motorem. Každý z nich měl jiný problém a právě připravujeme nápravná opatření, abychom se ujistili, že se už nebudou opakovat," řekl Rémi Taffin.

"Největší problém ale byl s jízdními vlastnostmi, kvůli kterým se jezdci ve vozech nemohli cítit pohodlně. Týká se to práce s pedálem a jistoty v zatáčkách, což nás tento víkend stálo hodně času i bodů. Souvisí to s mapami nebo konfigurací pohonné jednotky, takže i když to nedokážeme odstranit jednoduchou záplatou, určitě si to nevyžádá kompletní redesignování jednotky.

Před Malajsií nás čeká hodně práce, ale máme také hodně motivace. Nechceme, aby a opakovaly stejné problémy, jaké jsme měli tenhle víkend."

Cyril Abiteboul poskytl také rozhovor, během kterého řekl, že problémy Renaultu vyplývají s agresivního vývojového plánu Red Bullu, který svůj vůz vyvíjí a mění až do poslední možné chvíle a od Renaultu očekává stejný přístup.

Renault je však ve fázi přehodnocování své strategie v F1 a Abiteboul by si přál velkou změnu ve vztahu s Red Bullem. Jejich partnerství by mělo být jednodušší, progresivnější a mělo by v něm být více respektu a lepší plánování společného postupu. Také by se měla přehodnotit otázka dělby nákladů a prezentace Renaultu.

Když se Renault vzdával továrního týmu, měl být v F1 nadále dobře viditelný díky dodávání motorů silným týmům. Tehdy dodával Red Bullu, Williamsu, Lotusu i Caterhamu. Teď už jim zůstaly pouze Red Bull a Toro Rosso. Juniorské Toro Rosso není z marketingového hlediska moc zajímavé a partnerství s Red Bull Racingem omezuje jeho hlavní sponzor Infiniti.

Helmut Marko v Austrálii přiznal, že Renault by mohl mít zájem o převzetí Toro Rosso. Toto však již nemůže rozhodnout Abiteboul, muselo by to odsouhlasit představenstvo francouzské automobilky.