Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

McLaren bude vyvíjet až do posledního závodu

McLaren bude vyvíjet až do posledního závodu

Konečně nemusí dělit síly mezi současný a zcela nový vůz.

Sezóna má za sebou ještě pouze úvodní fázi, ale McLaren už ví, že bude na současném voze pracovat až do konce sezony. Šéfové týmů a FIA se už dohodli, že sezóny 2016 se nedotkne žádná z připravovaných velkých změn, a tak dává smysl, aby vývoj probíhal kontinuálně a vyhnul se velkým skokům.

"V roce 2016 se pravidla nijak výrazně nezmění a my nebudeme opět procházet procesem přípravy na nový motor, jak tomu bylo během posledních dvou sezón (nejprve na novou hybridní jednotku od Mercedesu a následně na novou pohonnou jednotku Hondy). Proto nebudeme vývoj zastavovat," řekl Matt Morris, ředitel inženýrských činností, během rozhovoru pro web McLarenu. "Hodně z toho, co se naučíme letos, se bude hodit i při vývoji nového vozu."

Udržení zvoleného směru vývoje potvrdil také Peter Prodromou, který loni po příchodu z Red Bull Racingu obsadil kancelář šéfinženýra: "Další vůz bude evolucí toho současného, takže ho potřebujeme zlepšovat až do posledního závodu sezóny."

Pouze loni se důležitou součástí McLarenu stal i Eric Boullier, který na tým dohlíží z pozice závodního ředitele. Jej nejvíc těší zvýšení efektivity vývoje. Loni mnoho nových dílů nefungovalo tak, jak inženýři očekávali, ale letos se jim daří neustále přicházet s velkými vylepšeními.

"Prošli jsme velkou změnou kultury i filozofie," řekl Francouz. "Každá úroveň společnosti má jasné vedení a jsme spokojeni s cestou, kterou se nyní společnost ubírá. Přístup se změnil z "řekněte lidem" na "požádejte lidi". Naši lidé jsou nyní lépe integrovaní a můžeme sdílet názory a nápady. Výsledkem nového přístupu je, že lidé mají pocit, že je to i jejich vůz a jsou motivovanější než předtím. Jako příklad uvedu, že přibližně 50 procent věcí, které jsme loni vyzkoušeli na trati, nefungovalo podle našich představ. Letos je to už jen 5 nebo 10 procent."