Novinky

  • 02.05.2025 Good Autodrom bratří Rodríguezů má smlouvu do roku 2028

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

Facebook Instagram

McLaren bude vyvíjet až do posledního závodu

McLaren bude vyvíjet až do posledního závodu

Konečně nemusí dělit síly mezi současný a zcela nový vůz.

Sezóna má za sebou ještě pouze úvodní fázi, ale McLaren už ví, že bude na současném voze pracovat až do konce sezony. Šéfové týmů a FIA se už dohodli, že sezóny 2016 se nedotkne žádná z připravovaných velkých změn, a tak dává smysl, aby vývoj probíhal kontinuálně a vyhnul se velkým skokům.

"V roce 2016 se pravidla nijak výrazně nezmění a my nebudeme opět procházet procesem přípravy na nový motor, jak tomu bylo během posledních dvou sezón (nejprve na novou hybridní jednotku od Mercedesu a následně na novou pohonnou jednotku Hondy). Proto nebudeme vývoj zastavovat," řekl Matt Morris, ředitel inženýrských činností, během rozhovoru pro web McLarenu. "Hodně z toho, co se naučíme letos, se bude hodit i při vývoji nového vozu."

Udržení zvoleného směru vývoje potvrdil také Peter Prodromou, který loni po příchodu z Red Bull Racingu obsadil kancelář šéfinženýra: "Další vůz bude evolucí toho současného, takže ho potřebujeme zlepšovat až do posledního závodu sezóny."

Pouze loni se důležitou součástí McLarenu stal i Eric Boullier, který na tým dohlíží z pozice závodního ředitele. Jej nejvíc těší zvýšení efektivity vývoje. Loni mnoho nových dílů nefungovalo tak, jak inženýři očekávali, ale letos se jim daří neustále přicházet s velkými vylepšeními.

"Prošli jsme velkou změnou kultury i filozofie," řekl Francouz. "Každá úroveň společnosti má jasné vedení a jsme spokojeni s cestou, kterou se nyní společnost ubírá. Přístup se změnil z "řekněte lidem" na "požádejte lidi". Naši lidé jsou nyní lépe integrovaní a můžeme sdílet názory a nápady. Výsledkem nového přístupu je, že lidé mají pocit, že je to i jejich vůz a jsou motivovanější než předtím. Jako příklad uvedu, že přibližně 50 procent věcí, které jsme loni vyzkoušeli na trati, nefungovalo podle našich představ. Letos je to už jen 5 nebo 10 procent."