Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren odhalil příčinu selhání Alonsových brzd

McLaren odhalil příčinu selhání Alonsových brzd

Co ucpalo chladící kanálek?

McLaren odhalil příčinu včerejšího selhání brzd ve voze Fernanda Alonsa. Důvodem jeho odstoupení z domácí velké ceny byla ochranná fólie z průzoru přilby, která se zachytila v kanálku vedoucím vzduch k jedné ze zadních brzd. Videozáznam prozradil, že šlo o jeho vlastní fólii.

"Byla to ochranná fólie," oznámil Eric Boullier, závodní ředitel McLarenu. "Máme záznam ukazující, jak k tomu došlo. Letěla rovnou do brzdového kanálku, bránila proudění vzduchu a brzda přišla o chlazení. Teplota kvůli tomu během dvou kol vyletěla až do nebe. Brzdová kapalina začala vřít a brzdy přestaly fungovat. Byla to náhoda.

Vzpomínám si, že stejná hloupost se stala Kimimu (Räikkönenovi, když ještě oba oblékali barvy Lotusu), fólii jsme tehdy našli v přední brzdě. Jezdci je samozřejmě potřebují, ale možná bychom se měli zamyslet nad místem a způsobem, jakým se jich budou zbavovat. Něco bychom měli vymyslet."

Jezdci F1 do závodu nastupují se čtyřmi až pěti ochrannými fóliemi a zbavují se jich, když se na ně nachytá příliš mnoho nečistot. V Bahrajnu a v Abú Zabí, kde se kvalifikace i závod začínají při západu slunce a končí pod umělým osvětlením, se používají různé tmavé fólie.