Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Wolff: Bottas nemá důvod opustit Williams

Wolff: Bottas nemá důvod opustit Williams

Může se Red Bull dostat k motorům Mercedes?

O Valtterim Bottasovi se už měsíce mluví jako o potenciálním nástupci Kimiho Räikkönena ve Ferrari. Mladý Fin tvrdí, že zatím ani netuší, zda bude příští rok jezdit ve Williamsu nebo v některém jiném týmu. Jeho bývalý manažer Toto Wolff, v současnosti šéf Mercedesu, však nevidí žádný důvod na přestup.

"Když jsem převzal vedení v Mercedesu, ostatní aktivity jsem nechal jiným lidem," cituje Wolffa La Gazzetta dello Sport. "Takže teď jsem pouze Bottasův "investor". Je to dobrý chlapík a mnozí o něj mohou mít zájem, ale Williams je nyní třetí silou naší ligy, v každém závodě aspiruje na pódiová umístění, a tak nemá důvod odcházet."

Williams má na Bottasovy služby ještě roční opci, a kdyby ho Ferrari chtělo posadit do svého monopostu, prý by to nebylo zdarma. Williams šel do rizika, když dal šanci mladému nezkušenému jezdci a nebylo by tedy nic špatného na tom, kdyby za jeho předčasný přestup do jiného týmu žádal finanční odškodnění.

Další otázka směřovala k možnému rozdělení Renaultu a Red Bullu. Pokud by si Red Bull Racing musel hledat nového dodavatele, pravděpodobně by zkusil zaklepat na dveře Mercedesu a Toto Wolff, sportovní ředitel Mercedesu a zároveň šéf a spolumajitel jeho týmu v F1, už před měsíci přiznal, že dohoda není vyloučena. Zvláště pokud by bylo ve hře setrvání společnosti Red Bull v F1. Nyní však dodává, že jako šéf továrního týmu by se tomu raději vyhnul.

"Mají dohodu (Red Bull a Renault) a my se určitě nechceme stát součástí případného právního sporu mezi nimi. Nicméně, kdybych měl právě na hlavě čepici Mercedes-Benz Motorsport, anebo mluvil jménem celé F1, musel bych uznat, že jde o atraktivní příležitost. Značka přitažlivá pro mladé lidi by se spojila s vítěznou značkou. Ale jako šéf týmu samozřejmě vidím, že by nebylo ideální takto posílit soupeře schopného stavět vítězné vozy."

Ochotu vyjednávat s Red Bull Racingem o dodávkách motorů už oznámil také Sergio Marchionne, prezident Ferrari. Obě automobilky by však k Red Bullu přistupovaly pouze jako k dalšímu zákazníkovi, zvláště pokud by byly v boji o titul i jejich tovární týmy. Red Bull tak zůstává v nezáviděníhodné situaci a čeká na rozhodnutí Renaultu.