Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

IndyCar se příští rok vrátí na okruh Road America!

IndyCar se příští rok vrátí na okruh Road America!

Možná i do Phoenixu, naopak určitě ne do Fontany

Sen většiny fanoušků amerických formulí se splní 26. června 2016. Série Verizon IndyCar po skoro desetileté pauze zavítá na legendární přírodní okruh Road America ve Wisconsinu, kde naposledy závodily Champ Cars v roce 2007. Road America je perlou mezi americkými závodními okruhy. Série CART/Champ Cars zde poprvé závodila v roce 1982 a s výjimkou roku 2005 na okruhu u města Elkhart Lake závodily každý rok.

„Je to opravdu skvělá zpráva, že se formule zase vrátí na Road America,“ řekl šéf INDYCAR Derrick Walker, který ale po letošní sezóně ve své funkci končí. „Je to klasický přírodní okruh: dlouhý, každá zatáčka je jinou výzvou. Trať je vyprojektovaná tak, že plně využívá okolního terénu, díky čemuž mají diváci skvělý výhled. Navíc naše vozy s aerokity nabídnou divákům na Road America skvělé závodění.“

Ještě minimálně jeden nový závod čeká fanoušky IndyCar v příští sezóně. Během víkendu spojeného s americkým svátkem práce, tedy na přelomu srpna a září, zavítá IndyCar do Bostonu ve státě Massachusetts. Tento víkend v uplynulých letech patřil závodu v ulicích Baltimoru, ale ten musel kvůli termínové kolizi skončit. INDYCAR chtěla během tohoto víkendu sezónu ukončit, aby nedošlo ke kolizi se sezónou amerického fotbalu, ale prezident mateřské společnosti Hulman & Co. Mark Miles potvrdil, že by se sezóna měla protáhnout i do podzimních měsíců.

V Bostonu na jezdce čeká okruh vytyčený v ulicích města, podobně jako v Baltimoru v oblasti historického přístavu. Měřit by měl 2,25 míle a měl by mít 14 zatáček. Podle Derricka Walkera nabídne trať až šest míst k předjíždění.

Blízko do kalendáře má i další milovaný okruh, krátký ovál Phoenix International Raceway v Arizoně. Americké formule závodí v Arizoně od roku 1950, na současné trati od roku 1964. V dobách USAC hostila trať dokonce dva závody ročně. Při vzniku IRL se závod přesunul do kalendáře nové série, ale po roce 2005 byl kvůli nezájmu diváků zrušen.

 

 


Plán okruhu v Bostonu

 

Stejně jako většinu oválů v Americe vlastní okruh ve Phoenixu společnost International Speedway Corporation, dceřiná společnost NASCAR. Ta s INDYCAR jedná o návratu série na některé okruhy, kde v předešlých letech závodila, do Richmondu, Homesteadu-Miami, Watkins Glen a právě do Phoenixu, který má k místu v kalendáři nejblíže. Dokonce už má zarezervované datum, 2. dubna 2016.

Naopak další z tratí, které vlastní International Speedway Corporation, příští rok v kalendáři neuvidíme. INDYCAR se nedokázala dohodnout na novém datu s vedením závodního okruhu Auto Club Speedway v kalifornské Fontaně. Trať, která v předešlých letech hostila finále sezóny, chtěla opět hostit finálový závod, ale v průběhu pozdního září nebo v říjnu a v sobotu v noci. Na to ale nehodlaly přistoupit televize, protože by to znamenalo, že závěrečný závod poběží pro nejdůležitější americké trhy na východním pobřeží až pozdě do noci.

Do kalendáře se také určitě nevrátí závod v New Orleans, který debutoval teprve letos. Kvůli finančním problémům byl okamžitě zrušen. Promotérem závodu byla společnost Andretti Sports Marketing, která ale končí a tak visí otazník také nad závodem v Milwaukee, zvlášť, když se vrací nedaleko ležící Road America. Populární Toronto se přesouvá opět na polovinu července a opět se můžeme těšit na dvojitou porci závodění. A jedno překvapení hned na začátek sezóny. Příští ročník by totiž mohl začít už v únoru na upraveném okruhu v Mexico City, kam se letos vrátí také Formule 1!