Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Nový vůz Williamsu bude evolucí FW37

Nový vůz Williamsu bude evolucí FW37

Ale "velkou evolucí".

Šéf traťových operací Williamsu prozradil, že FW38 bude evolucí loňského vozu. Technické předpisy se téměř nezměnily, takže není důvod stavět od základů nový vůz, ale zásadně se změní podvozek, přední i zadní část vozu.

"Po designové stránce bude evolucí FW37," řekl o novém voze Rob Smedley. "Budou vidět zajímavá vylepšení v oblasti předního křídla a mění se i podvozek. Kromě toho připravujeme i pár opravdu zajímavých změn v zadní části vozu a ty budou také snadno rozpoznatelné.

Zejména chlapci ve větrném tunelu odvádějí absolutně fantastickou práci, máme z jejich výsledků radost. Zavedli jsme nové metodiky, nové způsoby vývoje vozu a efekt se dostavil prakticky okamžitě. Nový vůz je evolucí, ale jednou z největších evolucí, jaké jsem za svou kariéru viděl během let se stabilními pravidly."

Jedním z důležitých cílů Williamsu pro sezónu 2016 je odstranit slabinu dvou předchůdců FW38 - rychlost na pomalých okruzích a na mokré trati.

"Odhalit původ specifických slabin vozu spadá do mých úkolů. Minulý rok a trochu i v roce 2014, ačkoli to bylo maskováno dominantní pohonnou jednotkou, se náš vůz trápil v pomalých zatáčkách i na mokré trati.

Ve Williamsu si víme spolu sednout a přiznat si naše problémy, racionálně je analyzovat, snažíme se je pochopit na základní technické úrovni a pak hledáme řešení, které může být krátkodobé, střednědobé nebo dlouhodobé. Loni jsme se soustředili převážně na krátkodobé řešení ohledně naší rychlosti na mokré trati. Bylo to v podstatě o nastavení vozu, o způsobu práce s pneumatikami.

Jedním z cílů stanovených Patem Symondsem (technickým ředitelem) je, abychom se už nemuseli obávat žádného typu okruhu včetně Monaka a Singapuru. Totéž platí o závodění v dešti, aby se už neopakovalo to, co se stalo v Silverstone. Už se nesmí stát, že budeme vést závod a dojedeme kolem pátého, šestého místa. Takže mám jasný cíl a na základě toho byly vytvořeny pracovní skupiny. Není to jednoduchý úkol, ale pracujeme na tom."

Williams skončil v uplynulých dvou letech dvakrát na třetím místě poháru konstruktérů. Je šance, že by přes zimu dohnal Ferrari i Mercedes a zapojil se do boje o titul?

"Myslím, že pro rok 2016 je to dost těžký úkol. Od restrukturalizace v roce 2013 a počínaje sezónou 2014 je naším cílem neustále se zlepšovat. Podle mě jsme měli dobrý rok 2014, minulý rok byl také dobrý a tímto způsobem chceme pokračovat. Chceme se přibližovat špičce a udržovat tento trend. Je to velmi těžké, už úkol vyhrát pár velkých cen je v dnešních časech velmi náročný, protože konkurence je velmi tvrdá. Ale nepřestáváme se tlačit vpřed."