Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren dělí práci 50 na 50

McLaren dělí práci 50 na 50

Také Mercedes a Toro Rosso už myslí na sezónu 2017.

Zatímco letošní sezóna F1 ještě není ani ve třetině, technické týmy v továrnách týmů už myslí na sezónu 2017 a nové vozy, které mohou být až o 5 sekund na kolo rychlejší. Mění se hodně věcí včetně pneumatik, křídel, šířky monopostu a difuzoru a tak velká změna pravidel si vždycky vyžaduje navržení zcela nového vozu a tedy i více času než je potřeba během let postupného vývoje a evoluce. McLaren prý již zhruba polovinu lidí přiřadil k projektům pro příští sezónu a pouze polovina pracuje na zlepšování současného MP4-31.

"Přirozeně ještě musíme čekat na poslední rozhodnutí ohledně pravidel, což zatím brzdí přesun zdrojů, takže by se dalo říci, že teď jsme rozděleni přibližně 50 na 50 a stále se věnujeme současnému vozu," řekl šéf McLarenu, Éric Boullier.

Nejisté zůstává zavedení ochrany hlavy jezdce. Výběr se již zúžil na novou verzi halo, kterou Ferrari vyzkoušelo během společných testů v Barceloně. O jeho použití či nepoužití se má rozhodnout nejpozději do 1. července. Mercedes s tím problém nemá, své lidi beztak přesouvá postupně spolu s tím, jak se projekt nového vozu dostává do pokročilejších fází.

"Vždycky je to postupná migrace, ale při takto velké změně pravidel se nutně musí začít dříve než obvykle. Zároveň ale nemá smysl přeřadit stovky lidí k novému vozu, když je ještě ve fázi, kdy neznáme některé důležité parametry. Takže to nutně musí být postupný proces," řekl technický ředitel Mercedesu, Paddy Lowe.
 
Technický ředitel Toro Rosso, stáje bez zdrojů na souběžný vývoj dvou vozů, nás zasvětil trochu hlouběji do detailů.

"Pravidla pro sezónu 2017 se rodila dost pomalu, takže už delší dobu máme dobrou představu o věcech jako pneumatiky nebo závěsy kol, alespoň co se týče rozměrů, ale na pravidla ohledně aerodynamiky a karoserie jsme museli čekat. Takže v tomto ohledu jsme všichni na startu, což není zcela ideální, když přichází tak velká změna pravidel. Ale i dosud bylo co dělat, takže práce na novém voze u nás běží už pár měsíců a jsem si jistý, že u ostatních taky.

Mluvit o poměru rozdělení zdrojů je dost složité, protože se to mění od oddělení k oddělení. Řekněme, že inženýři se na to už podívali, ale oddělení aerodynamiky s tím teď má plné ruce práce. Totéž platí o simulacích. U designérů se to ještě pouze začíná, ale po srpnové přestávce už budou pracovat pouze na voze pro příští rok," řekl James Key.