Novinky

  • 12.01.2023 Neutral Vettel po 10 letech a 150 kilometrech prodává Nissan GT-R.

  • 11.01.2023 Good Sebastián Montoya se stal členem juniorky týmu Red Bull.

  • 09.01.2023 Good Dnes se ujímá funkce šéfa Scuderia Ferrari Frédéric Vasseur.

Facebook Instagram

Wolff vysvětlil Bottasovy problémy

Wolff vysvětlil Bottasovy problémy

Měl příliš natlakované pneumatiky.

Toto Wolff vysvětlil, proč se Valtteri Bottas v Bahrajnu po startu nebyl schopen odpoutat od Sebastiana Vettela, což Ferrari umožnilo dostat svého jezdce do vedení přes boxy.

"Na startovním roštu se nám porouchal generátor a musel startovat se špatným tlakem v pneumatikách. Předem jsme věděli, že to bude mít těžké," řekl Toto Wolff.

Finský jezdec přirovnal jízdu v prvním stintu k závodění na mramoru.

"Neznám přesné číslo, ale bylo to přibližně o PSI (0.07 bar) více. Všichni se snaží být na minimu stanoveném Pirelli, protože i to je ještě celkem vysoké. Cokoliv navíc to jen zhoršuje. Měl jsem pocit, jako bych měl ohromně přehřáté pneumatiky, se zadními pneumatikami to bylo jako na mramoru. Nepracovaly tak, jak by měly. Trati se dotýkaly malou plochou, která se přehřívala a vůz byl kvůli tomu špatně vyvážený a měl špatnou trakci."

K Bottasovým problémům se přidala pomalá výměna pneumatik a po výjezdu z boxové uličky se zařadil až za Sebastiana Vettela. Jelikož Mercedes odkládal zastávku a na trať vyjel safety car, potřeboval přezout oba vozy najednou. Lewis Hamilton jel do boxové uličky úmyslně pomalu, čímž zdržel Daniela Ricciarda. Zbytečně pomalá jízda v tomto prostoru je ale pravidly zakázána a Brit dostal pětisekundový trest. Po závodě uznal, že to byla jeho chyba. Ztracený čas mu na konci závodu chyběl při honu na Vettela.

"Ta věc v boxové uličce byla opravdu mou vlastní chybou. Svému týmu se omlouvám za ztracený čas."