reklama

Novinky

  • 25.05.2018 Good První závod F2 v Monaku vyhrál Arťom Markelov (Russian Time)

  • 24.05.2018 Good Ve druhém tréninku na VC Monaka byl nejrychlejší Daniel Ricciardo (Red Bull)

  • 24.05.2018 Good První trénink na VC Monaka vyhrál Daniel Ricciardo (Red Bull)

Facebook Instagram
reklama
reklama

Williams si pěkně zavařil

Williams si pěkně zavařil

S takovými výsledky se těžko hledá nový sponzor

Letošní vůz Williamsu se jaksi nevyvedl. Některá zahraniční média pracují s verzí, že na vině je ambiciózní, ale nezvládnutý chladicí systém, který od týmu požadoval nový technický ředitel Paddy Lowe. Ale Alexander Wurz ve Španělsku hovořil o nefungující aerodynamice v oblasti difuzoru.

"Přicházíme o přítlak v oblasti difuzoru a podlahy," řekl Wurz, jenž je nejen předsedou GPDA a ambasadorem FIA pro bezpečnost silničního provozu, ale i koučem jezdců Williamsu. "Částečně jsme se s tím potýkali už loni, ale to byla jen taková malá nepříjemnost. Nyní je to závažný problém. Ztrácíme tak velké množství přítlaku, takže jezdec vozu vůbec nemůže důvěřovat. V tom spočívá náš problém. Identifikovat ho je pouze 10 % úspěchu. Najít řešení a implementovat jej do vozu bude podstatně náročnější."

Wurz pouze optimisticky doufá, že těch zbývajících 90 % se stihne před letní přestávkou. Ale asi by nikoho nepřekvapilo, kdyby se problém vyřešil až na konci léta, pokud se tedy současný vůz vůbec bude dát zachránit. To je vždy špatná zpráva pro každý tým, ale jak podotkl Lowe, pro Williams to přišlo ve velmi nevhodném čase.

Sponzor Martini ještě před sezonou oznámil, že se na konci tohoto roku stáhne z F1. Tým z Grove by si měl hledat nového velkého partnera, který by zaplatil za místo ve jménu týmu i lakování vozů do firemních barev. Kdo ale podepíše velkou smlouvu s posledním týmem?

"Jsme v náročné situaci," přiznal Lowe, když se ho zeptali na hledání náhrady za Martini. "Na to není jednoduchá odpověď. Je jasné, že jsme, včetně mě, neodvedli dost dobrou práci a za uplynulé dva měsíce nedosáhli očekávaný pokrok. Komplikuje nám to obchodní záležitosti, ale to už k tomuto sportu patří."

Lowe popřel, že by zbabraná aerodynamika byla důvodem, proč se s týmem před pátým závodem sezony rozloučil hlavní designér Ed Wood. Prý to bylo jeho osobní rozhodnutí. V Grove tak zůstala prázdná kancelář, ale Lowe s hledáním náhrady nespěchá.

reklama
reklama

Komentáře ke článku