Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

To bylo nejrychlejší kolo Sainzova života

To bylo nejrychlejší kolo Sainzova života

Renault: Na dobrých pozicích

Carlos Sainz byl dnes na své nejrychlejší kolo v ulicích Monte Carla velmi hrdý. Sice není hned za jezdci nejsilnějších týmů, ale dokázal rozdělit tandemy Force Indie a McLarenu, přičemž rozhodovala desetina sekundy.

"Moje minuta a 12 sekund bylo nejrychlejší a nejnapjatější kolo mého života," řekl španělský závodník Renaultu (v kvalifikaci 8.), jenž byl dnes pouze o 0,020 sekundy pomalejší než jeho zkušený krajan Fernando Alonso. "V kokpitu jsem měl plné ruce práce, všechno se to dělo tak strašně rychle a bylo to tak extrémně těsné… Ale o to větší zábava! Tuto kvalifikaci jsem si pořádně užil, ačkoli to byl i pořádný stres. Nečekali jsme, že nás McLaren a Force India přeskočí v Q1 a Q2, proto jsem v Q3 musel jet na 110 procent.

Ve středu pole je to hodně těsné. Myslím, že s Fernandem (Alonsem) a (Sergiem) Pérezem jsme byli v jedné desetině. Když se po velmi dobrém kole podíváte na obrazovku a vidíte se na 12. místě, ne v top 10, tak si řeknete, že potřebujete najít další dvě desetiny, ale netušíte kde! V dalším kole zatlačíte ještě více a ty dvě desetiny najdete. Uleví se vám, ale pak zjistíte, že jsou opět před vámi. Takto vypadá Q1 a Q2, když bojujete ve středu pole."

V těsném středu pole by desetina sekundy posunula Sainze o dvě místa výše

Zatímco Sainz si vybojoval místo ve čtvrté startovní řadě, Nico Hülkenberg (11. místo) nezvládl boj o postup mezi 10 nejlepších, ale alespoň byl nejlepší z nepostupujících. Sainz mluvil i o tom, jak náročné bude odjet celý závod s jednou zastávkou v boxech, když ho začne na již použitých hyperměkkých pneumatikách. Hülkenberg si ale může pneumatiky vybrat. Pravděpodobně bude na startu nejlépe postaveným jezdcem na nových ultraměkkých pneumatikách, díky čemuž by se mohl pokusit o overcut na několik soupeřů.

"Tak to tedy nebyla zrovna nejčistší kvalifikace, ale všichni cítíme, že zítra by to mohl být dobrý závod. Za tunelem, před 10. zatáčkou, jsem trochu zablokoval kola a ztratil čas, který mě mohl dostat do Q3," přiznal Němec. "Ale aspoň můžeme být flexibilnější při výběru strategie."