Novinky

  • 13.03.2024 Neutral Massa kvůli ne-titulu žaluje FIA a FOM o dvě miliardy korun

  • 20.02.2024 Good Takuma Sato je výkonným poradcem Honda Racing Corporation

  • 13.02.2024 Good FIA má nového technického ředitele monopostů - Jana Monchauxe

Facebook Instagram

Alonso bude začátkem září testovat IndyCar

Alonso bude začátkem září testovat IndyCar

V případě přestupu by měl motory od Chevroletu

Fernando Alonso je zase blíže startu v IndyCar Series. Několik na sobě nezávislých zdrojů prozradilo webu Racer.com, že po závodě v Portlandu, kde se jede 2. září, si Alonso vyzkouší vůz IndyCar na některém ze silničních okruhů, pravděpodobně na Barber Motorsports Parku.

Alonso by se po zářijovém testu měl definitivně rozhodnout, jestli mu vůz IndyCar vyhovuje. Ten si sice vyzkoušel už vloni, ale jen v oválové specifikaci. Stávající monopost je navíc od toho loňského výrazně odlišný, protože od této sezony nasazuje IndyCar vozy s novým aerodynamickým balíčkem, kde nejrazantnější změnou je velká redukce přítlaku.

Série měla při svolení k Alonsovu testu jednu podmínku – aby se konal na trati, na které se už ve zbytku sezony nebude závodit. Chce tak předejít tomu, aby tým Michaela Andrettiho, jehož vůz bude Španěl testovat, nezískal výhodu oproti konkurentům.

Podle Raceru by případnou kombinaci Alonso – McLaren – Andretti rozšířila ještě jedna strana, a tou je nový tým Harding Racing. Ten se totiž má stát jakýmsi béčkem Andrettiho stáje. O spolupráci oba týmy debatují už několik týdnů. Ve hře je hned několik scénářů. Andretti/Harding Racing by mohl být pro hlavní tým juniorkou, aby Michael Andretti mohl využít své lidi pro program McLarenu. Do juniorské stáje by se tak zřejmě přesunul Zach Veach a Andretti by rád dal šanci také synovi Bryana Herty Coltonovi, který se ve skvělém světle ukazuje v Indy Lights.

Ve hře je ještě jedna varianta, která je nyní výrazně pravděpodobnější. Harding Racing by se stal základem pro program McLarenu v IndyCar. Vyřešil by se tím mizerný vztah Fernanda Alonsa s Hondou. Japonskému dodavateli motorů vadí soustavná kritika, kterou jeho agregáty Alonso častoval v loňské sezoně. Větev si zřejmě definitivně podřízl, když podepsal smlouvu ve WEC s hlavním rivalem Hondy, totiž s Toyotou.

V dílně týmu Mikea Hardinga by tak měl Andretti Autosport připravovat vozy pro Alonsa, respektive pro americký program McLarenu, které ale bude, na rozdíl od hlavního týmu Michaela Andrettiho, používat motor od Chevroletu. S lidmi od americké automobilky se ostatně šéf McLarenu Zak Brown sešel už během závodu v Detroitu. Celou situaci by usnadnilo i to, že Harding Racing už motory Chevrolet používá. A i když výsledky v letošní sezoně zatím nejsou nic moc, má Harding Racing pohromadě skupinu zkušených a schopných inženýrů.