Pátek ve Spa-Francorchampsu patřil Ferrari
VC Belgie – 2. trénink
Ferrari hrálo hlavní roli i ve druhém dějství belgické velké ceny. Jen místo Vettela se tentokrát protagonistou stal Räikkönen. V závodním módu byla nicméně výkonnost dvou nejlepších týmů víceméně vyrovnaná.
Počasí se v zásadě nezměnilo. Vzduch se ohřál na pouhých sedmnáct stupňů, asfalt na osmadvacet.
Do práce se vrátil Alonso, jehož dopoledne nahradil Norris. V pořádku už byly vozy Vandoornea a Ricciarda. V prvním případě způsobily trable brzdy, ve druhém vstřikování paliva. Pro Renault tentokrát testoval změny na podvozku Sainz. Piloti Mercedesu nastoupili s odlišnými konfiguracemi zadního křídla.
Ricciardo byl také prvním, kdo se vydal na legendární okruh. Měl co dohánět, v úvodním tréninku zvládl jen čtyři kola. Zaznamenal rovněž základní čas 1:46,2. Neudržel se však v čele dlouho, protože ho o desetinu překonal Vettel. Pak za to vzal Räikkönen a rázem poskočil na 1:44,2. Byl ovšem na měkkých gumách, zatímco Vettel na středních.
Následně se Hamilton, rovněž na měkké směsi, těsně prosmýkl do vedení. Pak sice probrzdil v nájezdu do šikany, přesto po 25 minutách nadále figuroval na špici. Následovali Räikkönen (+0,0), Bottas (+0,4), Vettel (+0,7), Verstappen (+1,0), Ricciardo (+1,3), Pérez (+1,4) a Ericsson (+2,2).
Red bully se znovu ocitají v úloze toho třetího vzadu
Na řadu přišly simulace kvalifikace. Nejprve to na superměkkých gumách zkusilo Ferrari. Räikkönen zajel 1:43,4. Vettel byl nucen svůj pokus přerušit. Stříbrné šípy sice měly v různých sektorech nejlepší mezičasy, v součtu to však stačilo jen na druhé (Hamilton) a třetí (Bottas) místo.
Vettelovi to nevyšlo ani napodruhé. Ve čtvrté zatáčce se ocitl mimo dráhu a cílovou čáru přeťal o 0,9 sekundy později než Räikkönen. Ricciardo hlásil do boxů potíže se synchronizací šestého rychlostního stupně. Do první desítky se vešly také oba monoposty Sauberu a Renaultu, později se na úkor Hülkenberga prosadil Pérez.
Závěrečná půlhodina byla jako obvykle vyhrazena dlouhým úsekům. Závodníci zprvu dojížděli superměkké pneumatiky, Vettel však hned přešel na měkké. Průměrné časy se pohybovaly v rozpětí 1:48 až 1:49. Nejrychlejší byl po návratu na superměkké obutí Vettel, v zásadě ale mezi Mercedesem a Ferrari panovala vyrovnanost. Red Bull již zaostával, nejlepší ze zbytku světa byl Racing Point.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari | 1:43,355 | 29 | |
| 2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:43,523 | + 0.168 | 28 |
| 3. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:43,803 | + 0.448 | 29 |
| 4. | Max Verstappen |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:44,046 | + 0.691 | 25 |
| 5. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:44,129 | + 0.774 | 31 |
| 6. | Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG Heuer | 1:44,250 | + 0.895 | 31 |
| 7. | Sergio Pérez |
Racing Point |
Mercedes | 1:44,662 | + 1.307 | 27 |
| 8. | Carlos Sainz |
Renault |
Renault | 1:45,481 | + 2.126 | 29 |
| 9. | Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari | 1:45,537 | + 2.182 | 24 |
| 10. | Charles Leclerc |
Sauber |
Ferrari | 1:45,622 | + 2.267 | 25 |
| 11. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:45,753 | + 2.398 | 28 |
| 12. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:45,817 | + 2.462 | 29 |
| 13. | Esteban Ocon |
Racing Point |
Mercedes | 1:45,935 | + 2.580 | 24 |
| 14. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:46,078 | + 2.723 | 29 |
| 15. | Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Honda | 1:46,080 | + 2.725 | 33 |
| 16. | Fernando Alonso |
McLaren |
Renault | 1:46,153 | + 2.798 | 28 |
| 17. | Brendon Hartley |
Toro Rosso |
Honda | 1:46,337 | + 2.982 | 35 |
| 18. | Sergej Sirotkin |
Williams |
Mercedes | 1:46,451 | + 3.096 | 35 |
| 19. | Lance Stroll |
Williams |
Mercedes | 1:46,470 | + 3.115 | 34 |
| 20. | Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Renault | 1:46,496 | + 3.141 | 25 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

24.08. 2018
Kimi Räikkönen
Ferrari
Lewis Hamilton
Mercedes
Max Verstappen
Red Bull
Sebastian Vettel
Daniel Ricciardo
Sergio Pérez
Racing Point
Carlos Sainz
Renault
Marcus Ericsson
Sauber
Charles Leclerc
Romain Grosjean
Haas
Kevin Magnussen
Toro Rosso
McLaren
Brendon Hartley
Sergej Sirotkin
Williams
Lance Stroll
Stoffel Vandoorne