Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Honda se v Mexiku vrátila ke starší verzi motoru

Honda se v Mexiku vrátila ke starší verzi motoru

Gasly bude opět na chvostu startovního pole

Honda se v Mexiku vrátila ke starší specifikaci své pohonné jednotky a Pierre Gasly dostane penalizace, které ho odsunou na chvost startovního roštu.

Stojí za tím dvě rozhodnutí. Honda rozhodla, že na okruhu bratří Rodríguezů, ve výšce 2200 metrů nad mořem, kde je vzduch řidší než je obvyklé, chlazení je náročnější a turbo by mělo neustále pracovat na maximum, není vhodné pokračovat s málo otestovanou třetí specifikací její letošní pohonné jednotky. Jezdci Toro Rosso se tedy museli vrátit ke specifikaci číslo dvě.

U Brendona Hartleye s tím nebyl žádný problém. V záloze má vhodnou jednotku starší specifikace a v Brazílii může pokračovat s nejnovější specifikací, se kterou jezdil na Okruhu Amerik.

Pierre Gasly se také vrátí k jedné ze svých starších pohonných jednotek, jenže za dva týdny by v Brazílii měl problém. S jeho novým motorem nebylo po VC USA něco v pořádku a byl zaslán do Japonska na podrobnou analýzu. Jelikož víkend v Mexiku je už tak jako tak zpackaný, Gasly v pátek v prvním tréninku na chvíli vyjel na trať s novou jednotkou nejnovější specifikace. Pak se inženýři Toro Rosso hned pustili do výměny a nová jednotka s odzkoušenou funkčností základních systémů počká na svou závodní premiéru. Penalizace za další komponenty nad povolený limit na jezdce a sezonu dostane Gasly už tuto neděli, takže v São Paulu bude mít pod krytem motoru více koňských sil a navíc zcela bez penalizací, takže bude moci doufat v dobrý kvalifikační výsledek.


Jezdci i členové týmu Toro Rosso mohou litovat, že do VC Mexika nastoupí s hendikepem, ale šéf Franz Tost zůstává pozitivní. Všechno je to součásti přípravy na sezonu 2019.

"Odvádějí skvělou práci, výkon šel během sezony rapidně nahoru," řekl Tost. "Očekávání překonávají i na poli spolehlivosti. Byli jsme smířeni s tím, že můžeme narazit na velké problémy, ale neměli jsme ani jeden, zatímco po stránce výkonu už nová specifikace moc nezaostává za špičkou.

Jsem si jist, že po zimě bude Honda ještě silnější. Jsou skvělí, ohromně tlačí na vývoj. Kolik pohonných jednotek nakonec tento rok použijeme? To ještě nevíme. Beztak si myslím, že tři pohonné jednotky na sezonu je špatné pravidlo. Mělo by jich být více, snad se to od roku 2021 změní."

Pozitivní náladu udržuje také Max Verstappen, jenž bude s motorem Honda závodit příští rok.

"Celý tým již hledí vstříc příští sezoně. Data z testování jsou velmi pozitivní. Mohou se soustředit na svou práci a postavit motor, jaký chtějí. Nyní už nemusejí řešit, co na to jejich partnerský tým," rýpl si Verstappen do McLarenu.