Novinky

  • 21.03.2019 Neutral Devatenáctiletý Američan Juan Manuel Correa je novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo

  • 20.03.2019 Neutral Někdejší pilot F1 Heikki Kovalainen se účastní japonského mistrovství v rallye

  • 20.03.2019 Neutral Podle FIA nebude možné Charlieho Whitinga nahradit jen jedním člověkem

Facebook Instagram

Současné vozy vydrží do roku 2022

Současné vozy vydrží do roku 2022

Dočkáme se v budoucnosti zastávek na dobití?

Monoposty druhé generace zůstanou v provozu pět následujících sezon. Zatím se počítalo s tříletým cyklem.

Nejde ještě o oficiální informaci, ale potvrzenou z vícero zdrojů. Vozy tzv. Gen2 budou sloužit až do roku 2022. Zhruba v polovině tohoto cyklu by ale měly dostat nový aerokit.

V sedmém ročníku bude auto vypadat jinak, nicméně základ zůstane stejný. Teprve o dva roky později přijde Gen3,“ nechal se slyšet promotér série Alejandro Agag. Ke změně došlo údajně na přání zúčastněných týmů. Ty i nadále mohou volně vyvíjet, samozřejmě v rámci technických regulí, pohonné ústrojí. Podvozek a baterie však v zásadě zůstanou identické.

Alejandro Agag už uvažuje o vozech třetí generace

Agag se současně svěřil se svými vizemi toho, jakým směrem půjde šampionát po roce 2022: „Akumulátory budou o 100 kilogramů lehčí a přitom dodají více energie. Technologie umožní ultrarychlé nabíjení během zastávek v boxech.“ Představoval by si to tak, že každý jezdec bude mít k dispozici 60 sekund, během kterých se bude snažit „načerpat“ co nejvíce energie. Znamenalo by to, že nabíječky by nebyly jednotné, ale každý soutěžící by používal svoje.

Nevím, zda se to podaří zrealizovat,“ přiznal Agag. „Ale rádi bychom se vydali touto cestou.

Komentáře ke článku