Monoposty Gen2 jsou skokově rychlejší

Jezdci ale žádnou změnu nepociťují
Okruh Moulay el Hassan v Marrákeši byl první příležitosti k porovnání rychlosti dřívější a současné specifikace monopostu formule E. Úvodní závod v Rijádu měl totiž v kalendáři premiéru.
Dalo se samozřejmě předpokládat, že dosahované časy na jedno kolo budou výrazně lepší. Vždyť výkon pohonné jednotky stoupl o plných 50 kW. A skutečně tomu tak bylo.
V kvalifikaci potřeboval Sam Bird zajet na zisk pole position 1:17,851, zatímco loni Felixi Rosenqvistovi stačilo být o 2,264 sekundy pomalejší. Ještě výrazněji se rozdíl promítl v trénincích, kde stojí 1:17,262 Mitche Evanse oproti 1:19,760 Daniela Abta.
Sam Bird byl v kvalifikaci o více jak dvě sekundy rychlejší než její loňský vítěz
V přepočtu to znamená v kvalifikaci posun o 0,762 sekundy na kilometr, v tréninku o 0,841 sekundy.
Jezdci ovšem žádnou podstatnou změnu nepociťují. „Je to jiné auto, ale chová se identicky jako to předešlé,“ uvedl vítěz Jérome D´Ambrosio. „Výzvy jsou pro pilota nadále stejné. Obtížné brzdění, omezený přítlak, univerzální pneumatiky. Máme pořád málo přilnavosti, ale více výkonu. O to je to horší.“