Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Di Grassiho nadzvedlo vyloučení z kvalifikace

Di Grassiho nadzvedlo vyloučení z kvalifikace

Nejdebilnější ze všech předpisů

Oheň a síru dští na odpovědné funkcionáře FIA Lucas di Grassi. Příčinou je pochopitelně jeho diskvalifikace z kvalifikace v Santiagu de Chile. Podle Brazilce jde o naprostý nesmysl.

Nelze tvrdit, že by alespoň v něčem neměl pravdu. Zvláštní je už to, že pravidlo bylo zavedeno až před chilskou e-prix, tedy uprostřed sezony. Zřejmě tak uniklo pozornosti Di Grassiho i továrního týmu Audi.

Nezvyklý je i jeho obsah. Praví se v něm totiž, že jezdec, účastnící se superpole, smí v instalačním kole (tedy před nájezdem do kola měřeného) zatížit brzdový pedál maximálně ve stejné výši, jako při vlastním pokusu. Opatření údajně chce zabránit tomu, aby pilot nadměrně zahříval brzdy, což by mohlo následně vést k jejich poškození. FIA se tak ohání v těchto případech osvědčeným „bezpečnostním hlediskem“.

V téhle chvíli byl ještě Di Grassi přesvědčen, že má pole position...

Tento názor Di Grassi rozhodně nesdílí: „Je hodně debilních předpisů, ale tenhle vyniká i mezi nimi. Možná je nejdebilnější ze všech. Podle mě by se měl co nejrychleji přepracovat. Takhle postrádá jakoukoliv logiku.

Závodník rovněž reptá proti výši trestu, kdy spíše očekával napomenutí nebo posun o několik míst na roštu vzad. Vzhledem k tomu, že svým počínáním prakticky nezískal výhodu, jde patrně o námitku oprávněnou.

Je bohužel třeba dodat, že právě rozhodování sportovních a technických komisařů patří k největším slabinám současného šampionátu. Kromě causy Di Grassi byla v samotném závodě podrobena zkoumání řada situací, prakticky ani jedna ale nebyla do jeho ukončení vyřešena. V důsledku toho se potom v krátkém časovém úseku na oficiálním webu seriálu objevily hned tři(!) varianty konečného pořadí.