Vergne je staronovým šampionem formule E

E-prix New Yorku – 2. závod
Senzace se nakonec nekonala. Pilot týmu DS Techeetah Vergne obhájil, jako první v historii, titul v šampionátu formule E. V posledním závodě, který v New Yorku pro sebe rozhodl Frijns, mu k tomu stačilo sedmé místo.
„Mám takový dojem, že jsem o tomto víkendu zestárl o deset let,“ konstatoval Vergne v cíli. Po sobotní E-prix, v níž vyšel zcela naprázdno, mu mohli zkřížit plány ještě tři soupeři. Buemi však nevyhrál kvalifikaci a bez tříbodového bonusu za pole position ztratil šanci. Zbývali Di Grassi a Evans.
Postavení v čele startu si vybojoval Sims. Vergne a Di Grassi stáli na roštu vedle sebe v šesté řadě, Evans obsadil osmé stání.
Sims si vedení udržel před Buemim, ale pozornost diváků byla upřena do hloubi pole. Di Grassi se dostal na desátou příčku, těsně sledován Vergnem. Evans nadále kroužil osmý, ovšem Novozélanďan potřeboval vyhrát a navíc zajet nejrychlejší kolo, přičemž Vergne musel vyjít naprázdno. Tato konstelace se jevila jako hodně nepravděpodobná.
Posledním vítězem E-prix v této sezoně se stal Robin Frijns
Po kolizi mezi Lópezem a Lottererem byl na trať vyslán safety car. Po restartu nastoupil Frijns, který se posunul před Buemiho. Zanedlouho vybrzdil i Simse a cestu k prvenství měl volnou.
Všichni tři kandidáti na celkový triumf se seřadili od osmého po desáté místo v pořadí Evans, Di Grassi a Vergne. Francouz nemusel za tohoto stavu nikam spěchat. Neznepokojilo ho ani to, že jeho konkurenti se posunuli shodně o příčku vzhůru.
V posledním kole už, spíše z čirého zoufalství, vzal ještě Di Grassi útokem Evanse a oba vyřadil. Vergne kolem nich v pohodě projel a mohl začít slavit. Důvod k radosti měl i nakonec třetí Buemi, který se tak stal vicemistrem.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Envision Virgin Racing | 47:22,289 | 36 | 25 |
2. | ![]() |
BMWi Andretti Motorsport | +3,200 | 36 | 21 |
3. | ![]() |
Nissan e.dams | +3,912 | 36 | 15 |
4. | ![]() |
Envision Virgin Racing | +4,270 | 36 | 12 |
5. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | +4,757 | 36 | 11 |
6. | ![]() |
Nissan e.dams | +8,382 | 36 | 8 |
7. | ![]() |
DS Techeetah Formula E Team | +9,446 | 36 | 6 |
8. | ![]() |
HWA Racelab | +9,738 | 36 | 4 |
9. | ![]() |
BMWi Andretti Motorsport | +11,727 | 36 | 2 |
10. | ![]() |
HWA Racelab | +12,251 | 36 | 1 |
11. | ![]() |
Mahindra Racing | +18,944 | 36 | 0 |
12. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +19,420 | 36 | 0 |
13. | ![]() |
Mahindra Racing | +27,144 | 36 | 0 |
14. | ![]() |
NIO Formula E Team | +28,045 | 36 | 0 |
15. | ![]() |
NIO Formula E Team | +28,580 | 36 | 0 |
16. | ![]() |
Venturi Formula E Team | +28,635 | 36 | 0 |
17. | ![]() |
Panasonic Jaguar Racing | +1:05,009 | 36 | 0 |
18. | ![]() |
Audi Sport Abt Schaeffler | - 1 kolo | 35 | 0 |
19. | ![]() |
Geox Dragon | - 2 kola | 34 | 0 |
. | ![]() |
Venturi Formula E Team | DNF | 0 | |
![]() |
DS Techeetah Formula E Team | DNF | 0 | ||
![]() |
Geox Dragon | DNF | 0 |