Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Nerovný souboj na úvod vyhrálo Ferrari

Nerovný souboj na úvod vyhrálo Ferrari

VC Ruska – 1. trénink

Jak už tomu v poslední době bývá, i ruská velká cena se rozjížděla poměrně zvolna. První trénink nepřinesl příliš vzruchu a kvůli odlišným strategiím favoritů ani relevantní pohled na jejich vyhlídky. Zatím má díky Leclerkovi nos vpředu Ferrari.

Pro celý víkend platí zvýšené nebezpečí deště. Začínalo se ale na suchu, i když pod zataženou oblohou. Vzduch měl 23 stupňů, asfalt jen o dva více.

Haas se znovu vrátil ke kořenům. Obě auta poslal do boje v nastavení dle úvodního podniku v Austrálii. Verstappen, Albon, Gasly a Kvjat nastoupili s novými motory Honda a tudíž i s jistotou penalizace.

Většina účastníků absolvovala instalační kola na měkkých pneumatikách, pouze Gasly a Sainz na středních a Norris s Kubicou na tvrdých. Základní čas 1:43,34 ustavil Stroll. Byl však o téměř deset sekund pomalejší než loňské páteční maximum. Ani Pérezových 1:39,61 nikoho neohromilo. Ferrari a mercedesy dosud vůbec nevyjely.

Postupně se zrychlovalo. Po půl hodině se v čele ocitl Leclerc (1:37,59), ovšem jen o dvanáct setin sekundy před Ricciardem a o šedesát před Albonem. A Hamilton si začal nasazovat přilbu.

Kvjat ohlásil ztrátu výkonu a odstavil svoje toro rosso. Pro místního hrdinu to nebyl povedený vstup, navíc s právě vyměněným agregátem. Později bylo oznámeno, že problém spočíval v přívodu paliva.

Bottas se jako první dostal po 1:37 (1:36,17). Totéž se vzápětí povedlo Leclerkovi a Vettelovi. Všechny ale trumfnul Hamilton, který zajel 1:36,03. Na šesté příčce se držel Gasly coby nejlepší borec, používající střední směs. Verstappen se naopak zatím pohyboval mimo elitní desítku. 

Max Verstappen může být s druhým časem v úvodním tréninku spokojený

Tím se uzavřel úvodní poločas a týmy vracely použité sady obutí technikům Pirelli. Bylo zajímavé, že Ferrari se neocitlo na špičce žebříčku nejvyšších okamžitých rychlostí, ačkoliv charakter dráhy mu měl v tomto směru vyhovovat. Buď stáj laborovala s nastavením předního křídla, nebo prostě zatím šetřila síly.

Druhou polovinu načal Bottas. Vzal za to pořádně a na středních gumách se dostal na 1:35,55. Nespokojil se s tím, ještě přiložil a bylo z toho 1:35,19. Hamiltona předčil o bezmála sekundu. Sesadil ho až Vettel, ovšem na měkčí variantě – 1:35,00. Mezi Bottase a Hamiltona se vklínil na třetí příčku Albon.

V parádní formě se ukázal Leclerc. Dosáhl nejlepších časů v prvním i druhém sektoru a ve výsledku porážel Vettela o půl sekundy (1:34,46)! Verstappen se posunul alespoň na šesté místo za Albona.

Čekalo se na odpověď stříbrných šípů. Jenže jsme se jí nedočkali, protože už na měkké pneumatiky nepřezuly. Podle propočtů Pirelli by ale na tom Mercedes a Ferrari měly být víceméně stejně.

Leclerc žádal o povolení zajet do boxů a nechat si přenastavit přední křídlo. Do tempa se konečně vpravil Verstappen, jenž absolvoval kolo za 1:34,54 a rázem byl druhý. Zbytku světa dominovaly renaulty Hülkenberga a Ricciarda.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:34,462   20
2. Max Verstappen Red Bull Honda 1:34,544 + 0.082 25
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:35,005 + 0.543 20
4. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:35,198 + 0.736 28
5. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:35,411 + 0.949 22
6. Alexander Albon Red Bull Honda 1:35,484 + 1.022 22
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:35,740 + 1.278 21
8. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:36,287 + 1.825 20
9. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:36,321 + 1.859 27
10. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:36,516 + 2.054 23
11. Carlos Sainz McLaren Renault 1:36,523 + 2.061 28
12. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:36,538 + 2.076 25
13. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:36,596 + 2.134 21
14. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:36,714 + 2.252 26
15. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:36,770 + 2.308 22
16. Lando Norris McLaren Renault 1:36,844 + 2.382 30
17. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:37,328 + 2.866 18
18. George Russell Williams Mercedes 1:38,520 + 4.058 27
19. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:38,550 + 4.088 5
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:38,670 + 4.208 29