Novinky

  • 07.12.2019 Good Polák Robert Kubica, vítěz jedné velké ceny, slaví 35. narozeniny

  • 06.12.2019 Neutral Renault opouští po dvaceti letech technický ředitel Nick Chester

  • 06.12.2019 Good Mistr světa F1 z roku 1982 Keke Rosberg slaví 71. narozeniny

Facebook Instagram

Mercedes odpoledne zrychlil

Mercedes odpoledne zrychlil

VC USA - 2. trénink

V úvodním volném tréninku se Mercedes věnoval testování pneumatik pro nadcházející sezonu a své skutečné tempo tak neodhalil. Druhé páteční jízdy již ale představovaly jinou písničku a stříbrné šípy povyskočily díky Hamiltonovi do čela. Druhou pozici obsadil Leclerc a na třetím místě skončil vítěz z dopoledneVerstappen.

Odpolední trénink byl přerušen jednou červenou vlajkou. O tu se postaral hned v úvodu Grosjean, který havaroval v sekci zatáček čtyři a pět. S horkými chvílemi se ale museli vypořádat také Giovinazzi, Kvjat, Vettel nebo Sainz se Strollem. Ani v jednom z těchto případů ale nebyla další neutralizace zapotřebí.

 První volný trénink se uskutečnil za poměrně chladných podmínek. Zatímco teplota vzduchu činila pouhých devět stupňů, na trati nebyla naměřena o moc větší hodnota – 15 stupňů. Nyní měl vzduch měl15 stupňů a asfalt dokonce 24.

První monoposty jsme na okruhu mohli registrovat krátce po začátku druhé devadesátiminutovky. Jako první opustil boxy Kubica. Krátce po Polákovi se na trať vydali Albon, Russell, Norris, Sainz, Kvjat a postupně následovali další.

Jako první zapsal ke svému jménu čas Albon, který na střední směsi pneumatik zaznamenal kolo v hodnotě 1:36,949.
Krátce po pilotovi Red Bullu si první měřený čas připsal i Russell. Byl ovšem výrazně pomalejší než Thajec a zajel pouze 1:42, 567.

Podoba průběžné výsledkové listiny se měnila poté, co do ní svými výkony zasáhli piloti McLarenu. Zatímco Norris se na střední směsi pneumatik usadil na třetí příčce, jeho týmovému kolegovi Sainzovi se zadařilo ještě více a po zajetí kola v hodnotě 1:36,944 převzal od Albona vedení.

Ani Španělův pobyt v čele se ovšem neukázal jako dlouhodobá záležitost. Časem 1:36,538 jej totiž nejprve sesadil z prvního místa Kvjat. I Rus ale o čelní příčku brzy přišel, neboť jej po zajetí času 1:36,395 brzy vystřídal na prvním místě Räikkönen. Zanedlouho ovšem dokázal posunout své maximum na 1:35,411 Albon  a to znamenalo v jeho případě návrat zpět na vedoucí příčku.

Brzy jsme však viděli další změny v čele. Nejdříve totiž na vrcholu výsledkové listiny vystřídal Albona Bottas (1:35,108) a Fina zase krátce nato pokořil Leclerc (1:34,742).

Vědět o sobě dal v úvodu také Grosjean. U Francouze se ale jednalo o havárii v sekci zatáček čtyři a pět. Tímto incidentem se pilot Haasu postaral o vyvěšení červených vlajek.

Jezdit se v Austinu začalo znovu po šestiminutové přestávce. Krátce po restartu se měnila podoba nejlepší trojice.
Nejprve se totiž posunul na druhou příčku Verstappen. Vítěz letošních závodů v Rakousku a Německu zaostal za prvním Leclerkem o 280 tisícin sekundy.

Nedlouho po Nizozemci zaznamenal zlepšení i Hamilton, jenž se posunul na třetí místo. Jeho ztráta na Monačana přitom činila 361 tisícin sekundy. Na rozdíl od Leclerka s Verstappenem, kteří měli nazutou střední směs, však Brit svůj čas zajel na tvrdé směsi pneumatik.

V prvním volném tréninku jsme byli z důvodu nerespektování traťových limitů svědky hned několika mazání zajetých kol. A bez těchto zásahů se neobešly ani druhé tréninkové jízdy. Těsně před uplynutím první půlhodiny totiž byli tímto způsobem pokáráni Magnussen s Kvjatem.

V nepříjemnostech se ocitl také Giovinazzi, který se však trápil trochu jiným způsobem. Po výjezdu z šesté zatáčky se dostal do hodin. Ital se ale s touto nepříjemnou situací dokázal vypořádat lépe než Grosjean a po krátké odmlce se mohl zapojit do tréninku zpět.

Antonio Giovinazzi se musel během druhého volného tréninku vypořádat mimo jiné i s hodinami.

Po prvních 30 minutách vedl Leclerc před Verstappenem (+0,276) a Hamiltonem (+0,644). Čtvrté místo patřilo Bottasovi (+0,651), páté Albonovi (+0,653), šesté Vettelovi (+,0,798), sedmé Kvjatovi (+0,803), osmé již nepokračujícímu Grosjeanovi (+1,355), deváté Ricciardovi (+1,426) a nejlepší desítku uzavíral Sainz (+1,752). Zajetý čas na svém kontě již mělo celé startovní pole.

Sotva jsme se ovšem přehoupli do druhé třetiny, pořadí na čelních příčkách se znovu měnilo. Směrem nahoru putoval Hamilton, jenž na tvrdých pneumatikách dokázal překonat Verstappena a se ztrátou 158 tisícin na Leclerka se posunul na druhou příčku.

Mnohem výrazněji se ale začalo pořadí přesýpat o deset minut později, kdy jezdci začali nazouvat červeně označenou směs měkkých pneumatik. Nejprve zazářil Vettel, jenž zajel čas 1:33,890 a převzal tak první místo z rukou svého parťáka Leclerka.
Monačan se navíc musel brzy sklonit i před Bottasem. Fin se posunul na druhou příčku, přičemž za Vettelem zaostal o 187 tisícin sekundy.

Leclerc dokázal téměř ihned úspěšně zareagovat a po zajetí času 1:33,533 to byl tři čtvrtě hodiny před koncem tréninku opět on, kdo se nacházel na prvním místě.

Tento stav se ovšem nezamlouval Hamiltonovi. Vedoucí muž šampionátu, který má tento víkend velkou šanci na zisk šestého titulu mistra světa, zajel čas 1:33,232 a Leclerka odsunul na druhé místo.

Verstappen 36 minut před koncem odsunul Vettela ze společnosti tři nejrychlejších. Nizozemec byl o 315 tisícin sekundy pomalejší než Hamilton.

Za kvartetem Hamilton, Leclerc, Verstappen a Vettel figurovali po hodině pátý Bottas (+0,813), šestý Albon (+1,202), sedmý Gasly (+1,277), osmý Sainz (+1,435), devátý Stroll (+1,512) a desátý Giovinazzi (+1,607).

Poslední půlhodinka nezačala příliš pozitivně pro Williams. Russell si totiž stěžoval na podivný zvuk své převodovky, se kterou měl v jeho voze během prvního volného tréninku potíže již Latifi.

Po delší pauze se sportovní komisaři pustili v závěru do dalších mazání časů. Ke Kvjatovi s Magnussenem, které tato nepřijemnost potkala na začátku, se tentokrát přidala dvojice šampionů Hamilotn s Vettelem, kteří překročili traťové limity v 19. zatáčce. Tímto zásahem se ovšem nemusel ani jeden z nich nijak zvlášť trápit, neboť se v případě zrušených kol nejednalo o jejich maxima. Brit tak nadále figuroval na první příčce, Vettel zůstal čtvrtý.

Německý závodník se ovšem ocitl během zbývajícího průběhu tréninku v nepříjemnostech ještě jednou. Stalo se tak třináct minut před vypršením časového limitu, kdy se roztočil ve 15. zatáčce a postaral se tak o krátké vyvěšení žlutých vlajek. Nešlo ovšem o poslední hodiny dne. Ještě jednu horkou chvilku měl totiž pro americké publikum přichystanou Kvjat, který se musel vypořádat se smykem o dvě zatáčky dále než Vettel.

Divákům zatrnulo ještě jednou a to v samotném v závěru, kdy si v 16. zatáčce neporozuměli Sainz se Strollem a ke vzájemnému kontaktu chybělo velice málo. Nakonec se ale vše obešlo bez větších potíží.

O dramatické momenty sice nouze v posledních minutách nebyla, toto tvrzení ale nemůžeme použít ve vztahu k dění na čelních příčkách. Jejich podoba se již totiž neměnila.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:33,232   34
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:33,533 + 0.301 33
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:33,547 + 0.315 28
4. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:33,890 + 0.658 35
5. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:34,045 + 0.813 34
6. Alexander Albon Red Bull Honda 1:34,434 + 1.202 32
7. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:34,509 + 1.277 31
8. Carlos Sainz McLaren Renault 1:34,667 + 1.435 34
9. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:34,744 + 1.512 29
10. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:34,839 + 1.607 29
11. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:34,924 + 1.692 29
12. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:34,975 + 1.743 36
13. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:34,988 + 1.756 32
14. Lando Norris McLaren Renault 1:35,025 + 1.793 30
15. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:35,109 + 1.877 26
16. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:35,387 + 2.155 34
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:35,442 + 2.210 28
18. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:35,789 + 2.557 4
19. George Russell Williams Mercedes 1:36,749 + 3.517 37
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:37,283 + 4.051 33

Komentáře ke článku