Novinky

  • 27.01.2020 Neutral Pat Fry nastoupí do funkce technického ředitele týmu Renault 5. února

  • 27.01.2020 Neutral V březnu bude mít premiéru film o bývalém prezidentu FIA Maxi Mosleyovi

  • 23.01.2020 Neutral Racing Point představí nový vůz 17. února v Mondsee v Rakousku

Facebook Instagram

Vettel nemohl vůbec zahřát gumy

Vettel nemohl vůbec zahřát gumy

Potom vzadu něco prasklo

Pouť Sebastiana Vettela Velkou cenou USA byla hodně krátká. V osmém kole odstavil svoje nepojízdné ferrari a vydal se na smutnou cestu zpět do boxů.

Už předtím se ale věci vyvíjely špatně. Hned na startu ho přesprintoval Max Verstappen. O pár zatáček dál si ho vychutnal Lewis Hamilton a ve vlásence ho bez větších potíží předjel i kolega Charles Leclerc.

Když se pilot Ferrari propadl i za Daniela Ricciarda a Landa Norrise, bylo jasné, že něco není v pořádku. Exmistr světa hlásil, že vůz trpí katastrofální nedotáčivostí. Přesto se zdálo, že se mu podařilo situaci stabilizovat. Poodjel Pierru Gaslymu, který se na něj rovněž chystal zaútočit, a s monoposty před sebou alespoň držel krok. Jenže v osmém kole praskl na výjezdu z deváté zatáčky závěs pravého zadního kola a bylo po ptákách.

 

Vettel se v Austinu moc nesvezl

 

Bylo to komické, protože od začátku jsem přišel o veškerou přilnavost,“ stěžoval si Vettel v rozhovoru pro televizi Sky. V dalším interview, tentokrát pro rakouskou ORF, dodal, že „auto se chovalo úplně jinak než předtím. Měl jsem veliký problém s tím, zahřát pneumatiky na správnou teplotu a donutit je pracovat. První kolo byla jednoduše tragédie. Nezbylo mně, než pustit před sebe několik soupeřů. Potom jsem konečně chytil rytmus, jenže při přejezdu nerovnosti na trati jsem pocítil úder. Něco vzadu na zavěšení ruplo. Během víkendu jsem tudy projel mockrát a nic se nestalo. K poškození patrně došlo už předtím.

Kdy? V úvahu připadá jen kontakt s Leclerkem, který nastal v okamžiku, kdy se Vettel pokusil bezúspěšně vzít si svoji pozici zpátky. Případně byl závěs načatý už z kvalifikace.

Komentáře ke článku