Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Formule 1 dál těžce prodělává

Formule 1 dál těžce prodělává

Za třetí čtvrtletí je v minusu 88 milionů eur

Na formuli 1 přišla bída. Po katastrofálním druhém čtvrtletí, kdy příjmy šampionátu činily pouhých 20 milionů eur, nedopadly dobře ani následující tři měsíce, i když se v nich už závodilo.

Do kasy se sice dostalo 506 milionů eur, jenže tato suma nepokryla ani náklady. Liberty Media tak vykázala ztrátu 88 milionů eur (ještě loni se přitom chlubila ziskem 27 milionů eur).

Její tiskový mluvčí pojmenoval důvody propadu, které nejsou nijak překvapující – víkendy bez diváků (a jinak tomu nebude až do konce roku), provizorní místa konání velkých cen, rozhodně ne optimálně sestavený nouzový kalendář. Nezmínil se však o tom, že daleko větším problémem jsou redukované platby od televizních společností a sponzorů. Nikde nefungoval Paddock Club pro VIP hosty, který rovněž generoval slušné peníze. 

Fréderic Vasseur ví, že letošní rok bude pro Alfu Romeo mizerný ze sportovního i finančního hlediska. Foto: Alfa Romeo

Promotéři jednotlivých podniků navíc byli vesměs osvobozeni od licenčních poplatků, které by beztak neměli z čeho uhradit. Liberty Media naopak musela některým hmotně pomoci, aby vůbec dokázali VC uspořádat.

V této souvislosti znějí trochu podivně slova končícího šéfa F1 Chaseho Careye: „Jsme patřičně hrdí na to, jak komunita F1 zareagovala na koronavirovou krizi a zvládla se vrátit k závodní činnosti.“ Hrdost navzdory prázdné kapse je hezká věc, obvykle však nevede k pozitivním koncům.

Špatně jsou na tom ovšem i týmy. „Krvácíme. Všichni,“ konstatoval lakonicky pro auto motor und sport principál Alfy Romeo Fréderic Vasseur. „Když jsme na jaře dorazili do Melbourne, utratili jsme už více než polovinu rozpočtu – za stavbu aut, motory, převodovky. Jestliže pak zjistíš, že ti vyplatí o polovinu méně, než očekáváš, obtížně se s tím vyrovnáváš.“ Stáj kvůli tomu musela převést část zaměstnanců do režimu kurzarbeitu.

Zdroj: Liberty Media, auto motor und sport, úvodní foto: Mercedes