Novinky

  • 24.01.2021 Neutral Šestnáctiletá Maya Weugová se stala první ženou, přijatou do juniorského programu Ferrari

  • 22.01.2021 Neutral První závod seriálu IndyCar v Barber Motorsports Parku byl posunut z 11. na 18. dubna

  • 22.01.2021 Neutral Jenson Button se stal poradcem týmu F1 Williams

Facebook Instagram

Engeho čeká dakarská premiéra

Engeho čeká dakarská premiéra

Buggyra angažovala šampiona čtyřkolek

Buggyra dnes oznámila svoji sestavu pro Rallye Dakar 2021. V Saúdské Arábii nastoupí s duem kamionů a se dvěma buggy v kategorii Side by Side.

Patrně největší pozornost na sebe stáhne dakarský debut jediného českého pilota F1 Tomáše Engeho. Bude řídit jeden ze speciálů CanAm. „Je to splnění dlouhodobého snu. Usilovně pracuji na fyzické kondici. Hlava přijde na řadu v okamžiku, kdy usednu za volant,“ uvedl. „Vzhledem k pandemii nemoci Covid-19 jsem neabsolvoval jediný závod, zatím jsem ani netestoval v poušti. Na druhou stranu si myslím, že jen potřebuji pochopit, jaké je to jezdit v dunách přes hrany a poznat různé druhy písku.“ Také pro navigátorku Markétu Skácelovou půjde o premiéru v legendárním maratónu.

Nováčkem je rovněž Pavel Vyoral, jenž bude ve druhé bugině "číst noty" nadmíru ostřílenému Josefu Macháčkovi. „Ve srovnání s letošním lednem mám auto o dvě generace lepší. Škoda jenom, že nebylo kde pořádně testovat. Jsem rád, že jsem stihl alespoň podniky v Polsku a Německu,“ povzdechl si „Machajda“, jenž se do dějin Dakaru zapsal nesmazatelným písmem jako někdejší suverén čtyřkolek.

Šoltysova Tatra Phoenix je již vybavena automatickou převodovkou. Foto: Buggyra

V nich slavil tři triumfy i Chilan Ignacio Casale. Tentokrát to ovšem zkusí s podstatně větším strojem, Tatrou Phoenix. „Docela mu rozumím. Ignacio naposledy vedl před poslední etapou o více než dvacet minut a nejspíše usoudil, že potřebuje novou výzvu a motivaci,“ podotkl šéf stáje Martin Koloc. Vedle Casaleho usedne jeho krajan Leon Alvaro.

Další truck z Kopřivnice obsadí posádka Martina Šoltyse. Vůz je poprvé vybaven samočinnou převodovkou. „Jednou to přijít muselo, nicméně vsadili jsme na osvědčenou techniku,“ prozradil šéfkonstruktér David Vršecký. „Manuál je o tom, že rychlostí, kterou zařadíte na začátku duny, šplháte až na její vrchol, zatímco automat hodně pomůže.

Zdroj: Buggyra, úvodní foto: Buggyra

Komentáře ke článku