Novinky

  • 03.12.2021 Neutral Při kvalifikaci F2 v Saudské Arábii byl nejrychlejší vedoucí muž šampionátu Oscar Piastri.

  • 03.12.2021 Neutral Volný trénink F2 vyhrál v Saudské Arábii Robert Švarcman.

  • 02.12.2021 Neutral Pro podnik F2 v Saudské Arábii nominovalo Pirelli superměkkou a střední směs pneumatik.

Facebook Instagram

Nico Hülkenberg si vyzkoušel vůz IndyCar

Nico Hülkenberg si vyzkoušel vůz IndyCar

V Alabamě testoval pro tým McLaren

Veterán 182 velkých cen Formule 1 Nico Hülkenberg dostal v pondělí možnost vyzkoušet si monopost IndyCar. Na okruhu Barber Motorsports Park v Alabamě mu jej svěřil tým McLaren. Ten zásluhou Pata O´Warda letos do posledního závodu bojoval o titul. Mladý Mexičan nakonec skončil na třetím místě, Hülkenberg si tak pro svoji premiéru s vozem zámořského šampionátu zvolil kvalitní tým.

Na trať vyrazilo v pondělí pět jezdců. Kromě Hülkenberga to byl Ryan Hunter-Reay. Ten po konci u týmu Andretti Autosport hledá novou závodní sedačku a šanci by mohl dostat u týmu Ed Carpenter Racing, kde by se s Carpenterem dělil o vůz a startoval na městských a silničních okruzích a zřejmě také v Indy500. V Alabamě testovali také tři piloti z juniorského šampionátu Indy Lights – s týmem Andretti Autosport to byli Devlin DeFrancesco a Kyle Kirkwood, s týmem Dale Coyne Racing pak David Malukas.

A byl to právě vicemistr Indy Lights Malukas, kdo podle webu Racer.com zajel nejlepší čas – 1:16.398. Za ním měl podle neoficiálních výsledků skončit Hunter-Reay s odstupem tří desetin. DeFrancesco a Kirkwood zajeli 3. a 4. čas s odstupem 4 a 6 desetin. Hülkenbergovi časomíra naměřila 1:17.454.

Nico Hülkenberg během testů v Alabamě. Foto: IndyCar

Hülkenberg by v průběhu příští sezony mohl dostat příležitost si v IndyCar i zazávodit. Zak Brown totiž prozradil, že v roce 2023 chce mít stáj tři piloty. McLaren by ale podle Browna měl začít nasazovat třetí vůz už v průběhu příští sezony.

Hülkenberg by si mohl vzít příklad z dalšího expilota Formule 1 Romaina Grosjeana, který si Ameriku v letošní sezoně naprosto získal. Od týmu Dale Coyne Racing se stěhuje na lepší adresu, právě na Hunter-Reayovo místo u týmu Andretti Autosport.

Grosjean a Hülkenberg jsou oba šampioni Eurosérie F3 i GP2 a roky se potkávali ve formuli 1. Německý pilot se zúčastnil 182 velkých cen, ale jen do 179 závodů odstartoval. Grosjean má na kontě o jednu účast ve velké ceně méně, ale stejný počet startů. Ani jeden nikdy nevyhrál. Hülkenberg navíc drží nelichotivý primát – je pilotem, který nastoupil do největšího počtu velkých cen, aniž by se dostal někdy na stupně vítězů.  Oba poprvé usedli do vozu IndyCar v 34 letech.

Zdroj: Racer, úvodní foto: IndyCar