Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Ferrari musí odstranit drolení

Ferrari musí odstranit drolení

Sainz má prý problém pracovat pod tlakem.

Jak řekl Max Verstappen, o vítězi včerejšího sprintu rozhodlo drolení pneumatik. Charles Leclerc se sice na startu dostal do čela a poté držel dobré závodní tempo, jenže jeho měkké pneumatiky nevydržely až do cíle.

Měl jsem velmi dobrý start,“ řekl jezdec Ferrari po vystoupení z vozu. „Před první zatáčkou jsme už ani nebyli kolo na kolo. Pak jsem se mohl soustředit na své vlastní tempo. V úvodu jsem se i snažil tlačit a vytvořit si od Maxe větší odstup, aby nemohl vklouznout do mého DRS okna, protože mi bylo jasné, že pak bych byl lehce zranitelný. Jenže později si to vybralo svoji daň, když se pneumatiky začaly drolit. Poslední dvě, tři kola už byla opravdu špatná.

Později v jednom z rozhovorů dodal: „Myslím, že rychlost (Ferrari a Red Bullu) je podobná. Rozdíl udělala fáze, kdy se mi drolily pneumatiky. Pokud se nám podaří drolení vyhnout, nepochybně budeme schopni zabojovat o vítězství.“

V cíli čtvrtý Carlos Sainz svou jízdou bavil diváky na tribunách a vcelku úspěšně minimalizoval škody napáchané havárií v páteční kvalifikaci.

Strašně mě to mrzelo, nebudu tvrdit že ne. Nebyl to dobrý den. Sportovci mívají špatné dny a pátek byl takovým dnem pro mě. Musím si z toho vzít ponaučení a dál na sobě pracovat,“ řekl Španěl.

Jeho šéf si myslí, že ještě platí nováčkovskou daň. Ve F1 sice závodí déle než Leclerc, ale poprvé má vůz, ve kterém lze vyhrávat závody.

Než udělal chybu, byl opravdu rychlý. Velká škoda, protože z trati vyjel v době, kdy nebylo třeba tlačit na pilu. A on to ví. Myslím, že je to záležitost zvládání tlaku. Může to být tím, že poprvé v kariéře má vůz dostatečně rychlý k závodění o nejlepší místa. Musí si na to prostě zvyknout. A jsem si jist, že to zvládne rychle, protože je to inteligentní a velmi schopný závodník,“ nechal se slyšet Mattia Binotto.

Zbytečné chyby Carlose Sainze jsou prý následkem let závodění ve středu pole. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari