Galáš se přesune z TCR do GT
Pojede FIA CEZ za Mičánka
Na českého závodníka Jáchyma Galáše čeká v letošním roce nová kariérní výzva. Po uplynulých čtyřech sezonách strávených v kategorii TCR se totiž přesune do výkonnějších aut. V barvách stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra odjede s vozem Lamborghini Huracán ST EVO2 kompletní sezonu FIA CEZ. Zde bude účinkovat ve sprintových závodech a bude bojovat o body do hodnocení třídy GTC.
"Pro mě je tento krok cesta, jak se dál rozvíjet. A zároveň obrovská příležitost se ještě jako hodně mladý dostat na úplně jinou úroveň, i když to bude znamenat začínat od nuly," vysvětluje Galáš, proč se rozhodl vydat do nového závodnického prostředí.
V uplynulých dvou sezonách bylo Galášovým hlavním programem účinkování v šampionátu TCR Europe. V evropském seriálu hájil barvy stáje Janík Motorsport. Zatímco v roce 2021 usedal do staršího modelu Hyundai i30 a celkově skončil sedmnáctý, pro sezonu 2022 dostal k dispozici novější Hyundai Elantra a na výsledcích to bylo znát. Nejenže skončil celkově devátý, ale také vybojoval vítězství při druhém víkendovém závodě na okruhu Spa-Francorchamps. Kromě toho se velmi dobře předvedl i při prvním závodě v Monze, kde v dešti vybojoval druhé místo.
Ještě před přestupem do TCR Europe se Galáš věnoval sérii TCR Eastern Europe. Zde patřil v letech 2019 a 2020 ke špičce. S vozem Volkswagen Golf GTI hájil barvy týmu svého otce Milana s názvem GT2 Motorsport. Zatímco rok 2019 mu přinesl dva triumfy a titul vicemistra hned za Milovanem Vesničem, v sezoně 2020 skončil celkově třetí. Získal ovšem stejný počet bodů jako druhý Vesnić.
Galáš si uvědomuje, že závodění s Lamborghini bude něčím úplně jiným než jízda s TCR. Zatímco u Hyundai Elantra byl zvyklý na pohon předních kol a výkon kolem 350 koní, Lamborghini mu poskytne téměř dvojnásobný výkon. Navíc si bude muset zvyknout na pohon zadních kol.
"Těším se na to, na druhou stranu to bude velká výzva. Huracán je mnohem sofistikovanější, má kontrolu trakce a ABS, na druhou stranu je to zadokolka. TCR v tomto bylo jednodušší a čitelnější," porovnává.
Galáš nebude jediným závodníkem, který letos bude ve sprintových závodech FIA CEZ hájit barvy týmu Jiřího Mičánka mladšího. Stáj totiž plánuje nasadit ještě jeden Lamborghini Huracán ST EVO2. Také v něm chce dát šanci mladému talentovanému závodníkovi. Jeho jméno ale bude teprve potvrzeno.
Své účinkování ve FIA CEZ pojímá Mičánek Motorsport powered by Buggyra jako juniorský program, jehož cílem je vychovat závodníky pro budoucí působení ve významnějších evropských šampionátech včetně Lamborghini Super Trofeo Europe. Na projektu se podílí i Buggyra Academy. Role kouče mladých jezdců se zhostí Josef Záruba. Ten v minulosti za Mičánkův tým závodil jak v Lamborghini Super Trofeo Europe, tak ve FIA CEZ.
Super Trofeo stále prioritou
Právě Lamborghini Super Trofeo Europe zůstane i letos pro tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra prioritou. Zde budou s jistotou pokračovat Karol Basz a Bronislav Formánek ve třídě Pro-Am. Zde se loni česko-polské dvojici dařilo. Dohromady se sice dala až od třetího závodního víkendu v Misanu, kdy Basz nahradil Zárubu, od té doby ale získala v Pro-Am celkem čtyři prvenství. Tyto výsledky pomohly Formánkovi v konečném pořadí Pro-Am až na třetí místo. Je rovněž pravděpodobné, že v šampionátu bude s týmem i nadále pokračovat posádka Kurt Wagner - Libor Dvořáček ve třídě Lambo Cup.
Lamborghini Super Trofeo Europe a FIA CEZ ale dost možná nebudou jedinými šampionáty, kde letos brněnskou stáj uvidíme. Tým má totiž k dispozici tři vozy a Jiří Mičánek mladší se nijak netají tím, že by právě s tím třetím chtěl pokračovat v mistrovství republiky závodů do vrchu, pokud mu na to zbude prostor. Zde sice letos odjel jen čtyři z celkových sedmi podniků, i tak ale obsadil druhé místo jak v kategorii 1, tak ve skupině 2. V obou případech byl nad jeho síly pouze Marek Rybníček s vozem KTM X-Bow GTX.
Zdroj a úvodní foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra