Newgarden si spravil náladu v posledním tréninku

109th Indianapolis 500 – Carb Day
Hodně se o něm psalo a to ne přímo jeho přičiněním – Josef Newgarden zažívá turbulentní pětistovku v Indianapolisu. Vyhrál jeden z tréninků, v sobotu se kvalifikoval do první dvanáctky, pak ale přišla diskvalifikace za nelegální úpravy tlumiče nárazu a velký skandál, který tým Penske vyřešil odchodem kompletního vedení stáje zodpovědného za program v IndyCar, včetně dlouholetého prezidenta a Newgardenova závodního stratéga Tima Cindrica.
Vítěz posledních dvou ročníků na to ale v pátek v posledním tréninku před 109. ročníkem slavného závodu odpověděl nejrychlejším časem. Newgarden se může zapsat do historie, a to dokonce hned dvakrát – pokud znovu vyhraje, bude prvním jezdcem, kterému se to povedlo třikrát v řadě, a bude také prvním jezdcem, kterému se to povedlo po startu z poslední řady.
Druhý z „hříšníků“ z týmu Penske diskvalifikovaných z nedělní kvalifikace, Australan Will Power, byl v posledním tréninku pátý. Jejich stájový kolega Scott McLaughlin, který sice z kvalifikace vyloučen nebyl, o pole position ale nemohl bojovat kvůli nehodě v nedělním tréninku, zajel 27. čas.
Až za ním, konkrétně na 29. místě, najdeme vítěze kvalifikace Roberta Švarcmana. Pilot týmu Prema se trápil s ovládáním vozu. Na to si stěžoval i Conor Daly.
V pátek také hned několik jezdců potrápily technické problémy. Předčasně skončil trénink pro dvojnásobného vítěze Takumu Satóa. Japonec závodící za tým Rahal Letterman Lanigan Racing odstavil svůj vůz 15 minut před koncem tréninku na protilehlé rovince. Povahu závady tým nespecifikoval.
S dýmem vycházejícím z levé strany jeho dallary odstavil vůz v boxech Satóův stájový kolega Graham Rahal. To ale nebylo nic proti Ryanu Hunter-Reayovi. Vítěz z roku 2014 dojel na pit lane dokonce s vozem, ze kterého šlehaly plameny. Tým musí přejít na náhradní šasi. INDYCAR mu povolí v sobotu ráno jej zajet během 15minutového speciálního tréninku. Hunter-Reay ale nesmí protnout cílovou pásku, může tedy vždy vyjet z boxů, absolvovat necelé kolo a na konci opět zamířit do boxů.
Dalším z pilotů, které vyřadily technické potíže, konkrétně závada vodní pumpy, byl Alexander Rossi. Vítěz jubilejní sté pětistovky v Indianapolisu odjel jen pět kol a je v celkovém pořadí pátečního tréninku předposlední.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,8782 | 71 | |
2. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:39,9263 | + 0.048 | 62 |
3. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:39,9644 | + 0.086 | 67 |
4. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,0395 | + 0.162 | 67 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:40,1036 | + 0.226 | 69 |
6. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,1041 | + 0.226 | 73 |
7. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,1365 | + 0.259 | 69 |
8. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,1500 | + 0.272 | 71 |
9. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,2067 | + 0.329 | 80 |
10. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:40,2200 | + 0.342 | 59 |
11. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,2639 | + 0.386 | 33 |
12. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,2657 | + 0.388 | 49 |
13. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,2798 | + 0.402 | 75 |
14. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,2982 | + 0.420 | 56 |
15. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,3586 | + 0.481 | 45 |
16. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:40,3771 | + 0.499 | 59 |
17. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,3933 | + 0.515 | 61 |
18. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,3976 | + 0.520 | 72 |
19. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,4042 | + 0.526 | 69 |
20. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:40,4060 | + 0.528 | 64 |
21. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:40,4075 | + 0.530 | 63 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,4424 | + 0.564 | 55 |
23. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,4478 | + 0.570 | 48 |
24. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,4617 | + 0.584 | 37 |
25. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:40,5081 | + 0.630 | 65 |
26. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,5810 | + 0.703 | 65 |
27. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:40,5999 | + 0.722 | 85 |
28. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,7132 | + 0.835 | 50 |
29. | ![]() |
Prema Racing | Chevrolet | 00:40,7263 | + 0.848 | 85 |
30. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:40,7622 | + 0.884 | 67 |
31. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,8421 | + 0.964 | 55 |
32. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,8606 | + 0.983 | 5 |
33. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:41,0842 | + 1.206 | 21 |
Zdroj: Původní článek redakce, úvodní foto: Penske Entertainment