Verstappen nejrychlejší, Lawson boural

VC Singapuru - 3. trénink
Závěrečný volný trénink na Velkou cenu Singapuru nabídl dramatickou podívanou s červenou vlajkou a několika přerušeními kvůli žlutým vlajkám. Nejrychlejším se před sobotní kvalifikací stal Max Verstappen. Druhé místo obsadil Oscar Piastri a třetí skončil George Russell.
Do úvodní fáze se pustili všichni jezdci okamžitě po rozsvícení zelených světel. Lando Norris, který včera přiznal zdravotní indispozici i určité problémy s nastavením vozu, dokázal v závěrečném tréninku najít lepší tempo. Na žluté sadě pneumatik zajel dokonce nejrychlejší čas a potvrdil, že se jeho stav i rychlost výrazně zlepšily.
O první přerušení se postaral Liam Lawson, jehož Racing Bulls narazil do zdi poté, co vůz zachytil obrubník. Poškozené zavěšení znamenalo pro mechaniky tvrdý zásah a reálnou hrozbu další práce přes zákaz vycházení. Připomeňme, že tým již jednou pravidlo o noční práci využil, a tak by případné druhé porušení znamenalo výjimku, kterou zatím nikdo jiný v sezóně nevyčerpal.
Esteban Ocon si ve vysílačce stěžoval, že dnešní nastavení monopostu Alpine je „katastrofální“, a požadoval návrat ke včerejším parametrům. Krátkou žlutou vlajku vyvolal také Carlos Sainz, který se ocitl v únikové zóně v zatáčce číslo deset, ale dokázal se bezpečně vrátit.
Jakmile týmy začaly přecházet na nejměkčí červenou sadu, časy se výrazně zrychlily. Andrea Kimi Antonelli se dokonce dostal na čelo pořadí, než jej vystřídali soupeři z čela startovního pole. Žlutou vlajku pak na chvíli způsobil Alexander Albon s Williamsem.
Otazník zůstává nad Lewisem Hamiltonem, který je vyšetřován za údajné porušení pravidel během červené vlajky – přestupek, jenž bývá posuzován velmi přísně.
Charles Leclerc se po přezutí na červenou sadu posunul na první příčku, avšak jen na krátký čas. Norris se rychle vrátil do vedení, následovaný Piastrim, kterého vzápětí přeskočil Hamilton. Posledních deset minut nabídlo skutečný souboj o nejrychlejší kolo. Verstappen v ostrém tempu předčil oba McLareny a znovu potvrdil roli favorita. Russell se nenechal zahanbit a posunul se na druhé místo, čímž doplnil přední skupinu.
Napínavý závěr přinesl i několik krizových situací. Leclerc se málem střetl s Lancem Strollem, který zastavil v nebezpečném místě. Russell přiznal, že stále necítí jistotu v pasáži, kde včera havaroval. Při rychlém pokusu Pierra Gaslyho musel jeho týmový kolega Franco Colapinto uhýbat, což málem vedlo ke kolizi s Verstappenem.
Oscar Piastri se ještě snažil zaútočit na nejrychlejší čas Nizozemce, ale nakonec se posunul jen na druhou příčku. Závěrečné pořadí tak určilo trojici Verstappen, Piastri a Russell.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:30,148 | 16 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,165 | + 0.017 | 26 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,197 | + 0.049 | 18 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,237 | + 0.089 | 19 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,237 | + 0.089 | 26 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,392 | + 0.244 | 23 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:30,489 | + 0.341 | 25 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,559 | + 0.411 | 23 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,637 | + 0.489 | 22 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,651 | + 0.503 | 23 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,668 | + 0.520 | 23 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,697 | + 0.549 | 25 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,784 | + 0.636 | 23 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:30,799 | + 0.651 | 24 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,923 | + 0.775 | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,047 | + 0.899 | 23 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,260 | + 1.112 | 24 |
18. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:31,440 | + 1.292 | 25 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,643 | + 1.495 | 23 |
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:33,628 | + 3.480 | 7 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli