Novinky

  • 23.11.2025 Bad Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

  • 21.11.2025 Neutral Ve druhém tréninku v Las Vegas byl nejrychlejší Lando Norris z McLarenu

  • 21.11.2025 Neutral Charles Leclerc ve Ferrari vyhrál první trénink na VC Las Vegas

Facebook Instagram

Těsný souboj v Kataru: Piastri před Norrisem, Alonso třetí

Těsný souboj v Kataru: Piastri před Norrisem, Alonso třetí

VC Kataru - trénink

Oscar Piastri ovládl jedinou volnou jízdu před důležitou Velkou cenou Kataru. McLarenu zajistil první místo, Lando Norris k němu přidal druhou pozici a Fernando Alonso doplnil první trojku.Katar představuje finále sprintové sezóny, a tím i víkend s minimálním prostorem pro přípravu. Jediná volná jízda tak výrazně zvyšuje nejistotu před nadcházejícími kvalifikacemi a závody, což má přímý dopad i na vyhrocený boj o titul.Oscar Piastri ovládl jedinou volnou jízdu před klíčovou Velkou cenou Kataru a McLarenu zajistil významný dvojitý úspěch. Australan uzavřel seanci v čele, těsně před týmovým kolegou Landem Norrisem, který po obtížném začátku dokázal svou jízdu stabilizovat. Třetí nejrychlejší čas zapsal Fernando Alonso a potvrdil tím konkurenceschopnost Aston Martinu.

Víkend v Kataru je specifický tím, že uzavírá sprintovou sezónu a zároveň týmům ponechává minimum času na přípravu. Jediná volná jízda tak přirozeně zvyšuje napětí a nejistotu, neboť piloti musejí rychle pochopit chování tratě, pneumatik i měnících se podmínek. Každá minuta na okruhu Lusail má proto potenciálně větší váhu než na běžných víkendech.

Hned po zhasnutí červeného světla se na trať vydal dlouhý zástup monopostů vedený Georgem Russellem, jenž jako první zahájil práci na rozpáleném katarském asfaltu. Všichni piloti zvolili tvrdé pneumatiky, na kterých se během prvních minut seznamovali s limity okruhu, obzvlášť s nově upravenými výjezdy chráněnými štěrkovými pásy. Právě ty se brzy staly zdrojem prvních chyb: Charles Leclerc se jich lehce dotkl už krátce po startu, Max Verstappen si v prostřední části okruhu postěžoval na neklid svého monopostu a Oliver Bearman následně přidal ještě výraznější zaváhání, když částí vozu projel zpomalovacím štěrkem.

Lando Norris se mezitím nečekaně pohyboval hluboko ve výsledkové listině. Jeho ztráta na Russella přesahovala v jednu chvíli téměř dvě sekundy a série chyb v zatáčkách 10 a 5 mu ztěžovala jakýkoli posun. Komunikace s boxy naznačovala skutečné potíže s aklimatizací, přesto se postupně dokázal odrazit aspoň směrem k první desítce.

S postupem času se míra jezdeckých chyb dále zvyšovala. K výletům mimo trať se přidal i Lewis Hamilton, zatímco se nad okruhem začala stahovat mračna a jízdy se postupně přibližovaly podmínkám, které budou relevantnější pro kvalifikaci. Týmy proto po sérii delších stintů na tvrdých gumách přešly na měkké pneumatiky a začaly testovat rychlé kvalifikační pokusy.

První výraznější zlepšení přišlo od pilotů Haasu, jejich časy však brzy překonal Isack Hadjar. Ten krátce držel vedení, než jej vystřídali Carlos Sainz a vzápětí Fernando Alonso, jehož výkon naznačoval konkurenceschopné tempo Aston Martinu. Bylo ale zřejmé, že jezdci top týmů teprve vyjedou na své nejrychlejší pokusy.

A skutečně – Lando Norris se dokázal vzpamatovat a po náročném začátku vystřelit do čela. Piastri byl v těsném závěsu a Verstappen, který svou jízdu ukončil o něco dříve, zůstával rovněž v první trojce. Hlavní slovo však měl nakonec právě Piastri, který dokázal stáhnout téměř šest desetin a převzal definitivní vedení. Do nejlepší desítky ještě promluvil Andrea Kimi Antonelli, výrazněji pořadí ale neproměnil. S tím, jak přibývalo výletů mimo trať, se navíc trať dál znečišťovala štěrkem, což znesnadňovalo pozdní pokusy.

Piastri tak zakončil jedinou volnou jízdu víkendu na prvním místě, následovaný Norrisem, jenž se v závěru jen těsně vyhnul smyku, a třetím Alonsem, který znovu předvedl konzistentní tempo. Celá seance ukázala, že i krátká jízda může nabídnout množství dramatických momentů a pouze zvýšit napětí před blížícím se sprintem i hlavním závodem.

 

Podrobnosti připravujeme

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli