Novinky

  • 17.09.2019 Good Sir Stirling Moss, vítěz 16 velkých cen a 4krát vicemistr světa F1, slaví 90. narozeniny

  • 16.09.2019 Neutral Audi vyjednává s managementem Roberta Kubici o jeho přestupu do DTM

  • 16.09.2019 Neutral Haas představil podobu vozu bez log bývalého titulárního partnera Rich Energy

Facebook Instagram

Soupeři Ferrari nepřekvapili, dojelo si pro další double

Soupeři Ferrari nepřekvapili, dojelo si pro další double

Grand Prix Německa - závod

"Šampionát máme nyní ve svých rukou," znělo Michealovi Schumacherovi z rádia poté, co své ferrari dovezl před týmovým kolegou Felipem Massou k bezproblémovému vítězství ve Velké ceně Německa a dalšímu double stáje z Maranella. Nejlepším z ostatních byl držitel pole position Kimi Räikkönen na mclarenu.
 
Ferrari navázalo na svoji formu z předchozích závodů, zatímco Renault se tentokrát musel spokojit s pátým místem Fernanda Alonsa a šestým Giancarla Fisichelly. Současný bodový stav tak znamená, že v případě Schumacherových vítězství ve zbývajících závodech, nebudou Alonsovi k obhajobě titulu stačit ani druhá místa.
 
Už téměř tradičně doznal startovní rošt před startem závodu změn. Po návratu do nové specifikace monopostu se Yamamoto rozhodl pro start z boxů, po penalizacích za výměnu motoru startovali z posledních řad Trulli a Albers.
 
Na startu si dobře počínal Alonso, který ovšem ztratil ve vlásence, kde došlo k několika strkanicím. Ta nejvážnější se odehrála mezi Ralfem Schumacherem a Davidem Coulthardem. Jen o pár zatáček dál z trati vylétl Nico Rosberg a narazil do bariéry z pneumatik, kde pro něj Grand Prix Německa skončila.
 
Do boxů na konci první kola museli po kontaktech se soupeři Villeneuve, R. Schumacher a Heidfeld. Zakrátko rozšířil, očividně pro technické problémy, seznam odstoupivších Pedro de la Rosa s mclarenem, o mnoho více se při své premiéře nesvezl ani Japonec Yamamoto. V boxech musel ještě před prvními zastávkami v boxech vzdát i Nick Heidfeld na bmw.
 
V desátém kole dal Räikkönen zapravdu těm, kteří za jeho nejrychlejším kvalifikačním časem viděli především odlišnou strategii s menším množstvím paliva. Návštěva v boxech se však natáhla kvůli problémům s pravým zadním kolem.
 
Honda zaznamenala další selhání svého osmiválce, když se Barrichelův vůz vzňal krátce po první zastávce v boxech.
 
Schumacher se po své zastávce vrátil na trať jen těsně před Massou, Brazilec si však svůj útok ve druhé zatáčce na poslední chvíli rozmyslel. Od tohoto okamžiku měla dvojice pilotů z Maranella závod pevně ve svých rukou a bojovalo se pouze o příčky za nimi.
 
V polovině závodu se s Velkou cenou Německa rozloučil Jacques Villeneuve, když havaroval v nájezdu na cílovou rovinku. Vůz trpěl podle Kanďanových slov po výměně předního křídla silnou přetáčivostí a Villeneuve nad ním ve vysoké rychlosti ztratil kontrolu.
 
Ralf Schumacher si díky penalizaci za nedodržení rychlosti zopakoval průjezd boxovou uličkou. Podobně byl trestán i Tiago Monteiro, pilot Midlandu však ignoroval modré vlajky.
 
Dvakrát se na trati střetli jezdci Red Bullu a Toyoty a v obou případech byl úspěšnější japonský tým. Jarno Trulli vybojoval při poslední zastávce v boxech aktuálně osmou příčku na úkor Christiana Kliena. 13 kol před koncem si Ralf Schumacher zopakoval s Coulthardem souboj ve vlásence. Tentokrát se však duel obešel bez kontaktu a Němec se bez problémů dostal na desáté místo.
 
Räikkönen musel před koncem potřetí do boxů a na chvíli tak přenechal třetí příčku Buttonovi, záhy si ji však po souboji před tribunou Mercedes vzal zpět. 10 kol před koncem zpomalil Mark Webber, který měl do té doby alespoň teoretickou šanci na stupně vítězů. Tým se na základě údajů z telemetrie obával, že by vůz mohl začít hořet, proto Australanovi radil zastavit co nejblíže traťovým komisařům.
 
Ferrari v závěru výrazně zvolnilo a k mechanikům jásajícím na boxové zídce dojelo ve svátečním tempu. Honda se může radovat z dalších bodů, Button získal čtvrté místo. Bodově naprázdno nevyšla Toyota – Trulli dojel sedmý – a díky Weberově odstoupení ani Red Bull, pro který Klien vyválčil osmé místo.
 
p.
Jezdec Tým  
Čas
1.
 M.Schumacher  Ferrari
B
1h27:51.693
2.
 F.Massa  Ferrari
B
+ 0.720
3.
 K.Räikkönen  McLaren
M
+ 13.206
4.
 J.Button  Honda
M
+ 18.898
5.
 F.Alonso  Renault
M
+ 23.707
6.
 G.Fisichella  Renault
M
+ 24.814
7.
 J.Trulli  Toyota
B
+ 26.544
8.
 C.Klien  Red Bull
M
+ 48.131
9.
 R.Schumacher  Toyota
B
+ 1:00.351
10.
 V.Liuzzi  Toro Rosso
M
+ 1 kolo
11.
 D.Coulthard  Red Bull
M
+ 1 kolo
12.
 S.Speed  Toro Rosso
M
+ 1 kolo
13.
 C.Albers  Midland
B
+ 2 kola
14.
 T.Monteiro  Midland
B
+ 2 kola

Neklasifikováni:

Jezdec Tým  
NC
 M.Webber  Williams
B
kolo 60
NC
 T.Sato  Super Aguri
B
kolo 39
NC
 J.Villeneuve  BMW
M
kolo 32
NC
 R.Barrichello  Honda
M
kolo 20
NC
 N.Heidfeld  BMW
M
kolo 11
NC
 P.de la Rosa  McLaren
M
kolo 3
NC
 S.Yamamoto  Super Aguri
B
kolo 2
NC
 N.Rosberg  Williams
B
kolo 1

Komentáře ke článku