Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Představení KERS je podle di Montezemola chybou

Představení KERS je podle di Montezemola chybou

Na systému je prý třeba ještě pár let pracovat.

Prezident Ferrari Luca di Montezemolo tvrdí, že je představení systému rekuperace kinetické energie KERS v příští sezóně chybou, v tuto chvíli totiž nemá vůbec žádný význam pro automobilový průmysl a je třeba na něm ještě pracovat.

Jak známo, Ferrari je s vývojem systému KERS pozadu, italský tým bude mít co dělat, pokud jej chce stihnout nasadit už v prvním závodě v Melbourne.

Prezident FIA Max Mosley ale představení KERS v příští sezóně hájí, podle jeho slov je totiž pro týmy opravdovou výzvou.

Di Montezemolo řekl: "Není možné udělat všechno přes noc. Je to proces. Rok za rokem. KERS je chyba. Ať objevíme cokoliv, KERS ve formuli 1 nebude mít nic společného s KERSem pro cestovní vozy. KERS je hlavní položkou nákladů formule 1 pro rok 2009.

Nejsem proti principu KERS, je velice důležité postavit před týmy vývoj, který je dobrý pro životní prostředí, ale aktuální způsob je špatně. Musí to být balík s ohledem na budoucnost a my máme tři nebo čtyři roky na to, abychom pracovali na celém balíku motoru a KERS."

Vedle systému KERS Ital zkritizoval také závody typu Velké ceny Singapuru.

"Mít dvě nebo tři Monte Carla je příliš. Příště bychom mohli závodit v Koloseu, nebo u papeže. Tohle není závodění.

Nemyslím si, že potřebujeme více lodí a panoramat. Myslím, že potřebujeme více tratí, na kterých se dá předjíždět, kde si veřejnost užije závodění, ne místo, kde taková nehoda, jakou měl Piquet, zkazí celý závod.

Potřebujeme zlepšit závodění, aby nebylo dobré jen tehdy, když prší nebo ho ovlivní safety car.

Když se podíváme na posledních deset let, tolikrát se měnila sportovní a technická pravidla. Někdy je změna důležitá, i kdyby mělo závodění znovu začít od nuly.

Ale je to jako chtít po fotbalistovi, aby hrál v dešti jen v keckách, takže se bude po hřišti klouzat. To je umělé. Myslím, že potřebujeme technická pravidla, která zlepší možnosti k předjíždění.

Nové tratě s dobrými příležitostmi k předjetí. Opravdové tratě, ne turistické. Monte Carlo má aspoň historii. Ale mít je dvě nebo tři už je příliš."