Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Brawn by zveřejnil množství paliva a radiovou komunikaci

Brawn by zveřejnil množství paliva a radiovou komunikaci

Sam Michael by snížil počet pneumatik na víkend.

Kdyby technický šéf Ross Brawn něco změnil, pak by dal fanouškům u televizních obrazovek vědět, kolik paliva má ten který vůz v nádrži.

"Byl bych velmi překvapen, kdyby někdo věděl, kolik měli naši jezdci paliva při druhém safety caru v Monaku," řekl Ross Brawn. "A to je špatně, protože by lidé měli vědět, jak se závod může vyvíjet.

Měli jsme palivo na 17 kol, což nám dalo možnost vyhrát závod.

Myslím, že by to, kolik má kdo paliva, měli lidé vědět."

Od loňského roku se jezdci kvalifikují se stejným množstvím paliva, se kterým startují do závodu. Ross Brawn současně řekl, že veřejnosti by měla být přístupna i radiová komunikace mezi jezdcem a mechaniky v boxech.

Jeden z novinářů ale Brawnovi vytknul, že to bylo mj. Ferrari, kdo tuto myšlenku zamítl, protože se jedná o citlivou a soukromou informaci. Ross Brawn na to reagoval slovy, že se tak stalo ne z těchto důvodů, ale z jiných - komerčních. FIA tuto informaci poskytla držiteli komerčních práv a podle Brawna důvod, proč k takovým informacím ještě nemáme přístup je, že vztah mezi držiteli komerčních práv a týmy formule 1 není zrovna růžový.

"Komerční záležitosti jsou dnes velkým problémem," řekl Brawn. "Myslím ale, že by to bylo pro formuli 1 skvělé, kdyby takové informace byly dostupné."

Na Nürburgringu padly i další návrhy. Technický šéf Williamsu Sam Michael řekl, že by omezil počet sad, který tým může na jeden vůz nasadit, z deseti na tři nebo čtyři, místo toho, aby se formule 1 uchýlila k jednomu dodavateli pneumatik.  Podle něj by to ušetřilo nejen peníze, ale také snížilo i časy na kolo, protože pneumatiky by musely vydržet více kilometrů a musely by být tvrší.

Peter Sauber řekl, že jedním z problémů je současná kvalifikace, ať už se závodním množstvím paliva nebo bez něj.