Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Automobilky nejsou jednotné v názoru na osmiválce

Automobilky nejsou jednotné v názoru na osmiválce

Ušetří se tak nanejvýš pět procent.

Navzdory prohlášením o tom, že automobilky souhlasí s přechodem na osmiválce už od roku 2006, BMW zřejmě přehodnotilo svůj postoj. BMW chce zůstat u motorů typu V10.
 
Byla by to taková formule 2 s motory o výkonu něco málo přes 600 koňských sil,“ řekl Mario Theissen.
 
V rozhovoru pro časopis Autosport dále uvedl, že právě z tohoto důvodu by motory F1 měly být výrazně výkonnější než ty v F2. Podle jeho představ by se měl vývoj ubírat směrem k větší životnosti současných desetiválců.
 
Ředitel sportovního oddělení BMW také věří, že záměr FIA snížit náklady na vývoj motorů bude v případě přechodu na osmiválce neefektivní, protože podle jejich odhadů jsou tyto motory levnější jen o nějakých pět procent.