Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Nové motory byly pro návrat Hondy klíčové

Nové motory byly pro návrat Hondy klíčové

Automobilka oceňuje větší smysl pro silniční vozy.

Návrat Hondy do Formule 1 byl do značné míry motivován potenciálem pro silniční vozy, který poskytuje nová platforma přeplňovaných šestiválcových motorů, se kterými se bude závodit od příští sezóny.

Japonská automobilka zaznamená svůj opětovný vstup do královny motorsportu v roce 2015, kdy převezme místo Mercedesu v roli dodavatele motorů pro stáj McLaren.

Prezident Hondy Takanobu Ito potvrdil, že "zelené" technologie byly pro rozhodnutí Hondy o návratu do Formule 1 klíčové.

"Formule 1 v blízké době představí nové regule, které budou vyžadovat zmenšený motor s turbodmychadlem a systémy rekuperace energie, které dávají větší smysl pro technologie ohleduplné k životnímu prostředí v sériově vyráběných automobilech," řekl Ito na tiskové konferenci, na níž byl návrat Hondy oficiálně potvrzen.

"Výsledkem toho můžeme víc než kdykoli předtím očekávat zpětnou vazbu od závodních strojů pro sériově vyráběná auta a také nějakou zpětnou vazbu od sériově vyráběných aut zpět pro závodní stroje.

Jelikož nyní vidíme lepší propojení nového směru Formule 1 a směru produktového vývoje Hondy, začali naši mladí inženýři, kteří budou utvářet budoucnost Hondy, vyjadřovat svou vášeň chopit se nové výzvy v závodech Formule 1."

Ito zároveň dodal, že návrat automobilky do Formule 1 je rovněž důležitý pro celosvětovou image značky.

"Už od svého založení je Honda společností, která roste s účastí a vítězstvími v závodech," řekl Ito.

"Musíme si znovu uvědomit fakt, že tolik fanoušků a zákazníků po celém světě nás podporovalo právě proto, že je inspirovala Honda, která soupeří a vítězí v závodech."

Ito doufá, že Honda začně vyhrávat co možná nejdříve, zároveň přitom přiznal selhání Hondy při jejím posledním představení ve Formuli 1 v období let 2000 - 2008.

"Osobně musím říct, že bylo velikým zklamáním, že jsme se museli z Formule 1 posledně stáhnout, aniž bychom dosáhli uspokojivých výsledků. Lituji toho, že jsme nedokázali naplnit očekávání svých fanoušků," dodal Ito.