Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Nastavení začneme řešit až v Austrálii - Grosjean

Nastavení začneme řešit až v Austrálii - Grosjean

Pro Lotus je nyní nejdůležitější spolehlivost.

Romain Grosjean se podle svých slov nebude před úvodním závodem letošní sezóny, Velkou cenou Austrálie, ani pokoušet nějakým způsobem zapracovat na nastavení Lotusu E22. Během testů v Bahrajnu se totiž chce zaměřovat pouze na jeho spolehlivost.

Lotus nestihl první testy v Jerezu a se svým letošním modelem E22 v rámci předsezónních testů poprvé vyjel až dnes v Bahrajnu. Grosjean však za jeho volantem dokázal odjet pouhých osm kol.

Francouz si není jistý, jaký přesně problém po většinu dnešního dne držel Lotus v garáži. Nic jiného ale nečekal.

"Abych byl upřímný, v zadní části vozu je tolik věcí, že je nedokážu všechny pochopit, týkalo se to ale motoru, baterie nebo něčeho takového. Nic šíleného," řekl Grosjean.

"Doufejme, že to pochopíme a pro zítřek a další den přijdeme s lepším řešením.

Teď se nestarám o práci na nastavení, tím se budeme zabývat až ve volných trénincích. Teď je to jen o tom opravit všechny problémy a ujistit se, že vůz při dlouhých jízdách drží pohromadě.

Tak to je. Máme vůz a víme, že vzhledem ke všem těm změnám mohou nastat problémy.

Na druhé straně, pokud se auto zrodilo dobré, tak budeme mít v Melbourne tři tréninky na to, abychom ho dobře nastavili, a z toho pak vycházeli."

Lotus, Red Bull a Toro Rosso, tedy tři ze čtyř týmů, které pohání motory Renault, se stále potýkají s problémy. Během dnešního prvního dne testů v Bahrajnu dokázaly vozy těchto tří týmů odjet dohromady 27 kol, zatímco Caterham, který je dalším týmem s motorem Renault, dnes zvládl s Robinem Frijnsmem za volantem vozu CT05 absolvovat celkem 68 kol.

Grosjean však, jak sám řekl, nebyl během svých dnešních jízd vozem nějak nemile překvapen.

"Během těch několika kol, které jsem odjel, se vůz choval dobře, i když jsem měl velkou ztrátu," řekl Francouz. "Stále jsou tam nějaké věci, které chci ještě vyladit, ale není to nic neočekávaného nebo extra divného."