Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Lotus v Austrálii nebude připraven, přiznal Grosjean

Lotus v Austrálii nebude připraven, přiznal Grosjean

Tým z Enstone má stále spoustu problémů.

Romain Grosjean se domnívá, že Lotus je se svým letošním vozem E22 pozadu a v úvodních závodech sezóny bude výrazně ztrácet.

Francouz dnes poprvé vyjel na trať v rámci závěrečné série předsezónních testů v Bahrajnu. Jeho dnešní jízdy však byly poznamenány dvěma dlouhými přerušeními, při kterých tým řešil problémy s vozem, a Grosjean tak dokázal odjet pouze 33 kol.

Nejdříve měl dopoledne Grosjean elektrické problémy s ventilátorem na převodovce, které následně byly vystřídány problémy se systémem rekuperace energie (ERS). Jejich oprava si vyžádala tolik času, že již Francouz nestihl ve zbytku dne vyjet na trať.

Grosjeanův týmový kolega Pastor Maldonado v prvních dvou dnech testů odjezdil pouze 31 kol v obou dnech. Ve čtvrtek měl problémy s novým řešením výfuků, které tým do Bahrajnu přivezl, a v pátek jeho vůz zachvátil požár.

"Co se týče příprav, tak nejsme zcela připraveni," připustil Grosjean.

"Je tu spousta věcí, které bychom rádi vyzkoušeli a udělali předtím, než vyrazíme do Melbourne, zítřejší testy ale trvají jen několik hodin a my budeme muset vyřešit, co nejvíce věcí půjde.

Pro Melbourne to nebude ideální, možná ani pro Malajsii, uděláme ale maximum pro to, abychom vše zlepšili.

Bude pěkné, když získáme pár bodů, pokud ale ne, tak je nám jasné, že je šance se posunout vpřed. Ale upřímně řečeno, pro nikoho to nebude jednoduchá sezóna."


Dlouhá zdržení, která si vyžadují řešení problémů na voze, podle Grosjeana zpomalují pokrok Lotusu. Francouz však dal za pravdu dalším lidem, kteří tvrdí, že uspořádání jednotlivých komponent v letošních vozech výrazně ztěžuje práci.

"Pokud máte například jen malý problém nebo potřebujete vyměnit baterii, zabere vám to tři hodiny," vysvětlil.

"Je to velká změna v pravidlech a je to těžké pro nás všechny - dodavatele motorů a týmy.

Čím více ale jezdíme, tím více věcí zjišťujeme a o to lépe je můžeme řešit. Není to ideální, ale alespoň si můžeme odškrtnout několik kolonek z hlediska spolehlivosti."