Lotterera Formule 1 nezaujala
Trojnásobnému vítězi Le Mans chyběla přilnavost.
André Lotterer je špičkovým jezdcem vytrvalostních závodů, mistr světa WEC z roku 2012 a v letech 2011, 2012 a 2014 byl také členem vítězné posádky slavného závodu 24 hodin Le Mans. Již přes 10 let se však pravidelně účastní i závodů japonské Super Formula a její předchůdkyně Formule Nippon. S těmito zkušenostmi a podporou sponzorů získal šanci zúčastnit se i závodu Formule 1 na okruhu Spa-Francorchamps, ale moderní monopost F1 ho ničím nenadchl.
"Když jsem byl mladší, byla mým cílem F1, ale i když se mi to tehdy nepodařilo, jsem se svou kariérou spokojený," řekl Lotterer v Austinu, kde se konal 6 hodinový závod WEC. "Prototypy Le Mans jsou nejkrásnější vozy na světě a v sérii Super Formula si užívám čisté závodění a úžasnou rychlost v zatáčkách. Jejich monoposty jsou úžasně přesné a vy prostě nechcete, aby závod už skončil, chcete jezdit dál. Udělají přesně to, co od nich chcete. Opravdu skvělé stroje.
F1 je v jiné dimenzi hlavně ve věcech týkajících se médií. Hodně lidí toho o motorsportu moc neví, ale znají Formuli 1 a často si myslí, že nic jiného ani neexistuje. Ale co se týče závodění, F1 už není tím, čím bývala. Pneumatiky nemají přilnavost a v zatáčkách vozům celkově chybí přítlak. Nemůžete si dovolit jít naplno.
Ale i tak to byla cenná zkušenost a F1 mohla být i velká výzva, ale mám už 33 let. Ještě bych to mohl zkusit, ale potřeboval bych strávit 2-3 roky v týmu, který by mi poskytl plnou podporu. Ale to vám v F1 nedá nikdo kromě tří nebo čtyř týmů. Před sedmi či osmi lety měla F1 víc továrních týmů, ale věci se od té doby dost změnily."
Lotterer si evidentně nedokázal porozumět s pneumatikami Pirelli, které jsou velkou výzvou i pro nejzkušenější jezdce F1. Je však třeba upozornit, že Lotterer se v Belgii posadil do vozu CT05 stáje Caterham. Ve špičkovém voze by možná byly jeho dojmy trochu jiné.

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

24.09. 2014