Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Force India připravuje B-verzi VJM08

Force India připravuje B-verzi VJM08

Současný vůz potřebuje velké změny.

Force India nemůže být spokojená s rychlostí svého současného vozu. Tým, který několik let po sobě patřil mezi nejlepší z "druhé ligy" a loni dokázal bodovat v každém závodě až do Velké ceny Maďarska, patří letos k nejpomalejším. Pokud se před něj během sezóny dostane i McLaren, bude mít zřejmě druhý nejpomalejší monopost a za sebou už jenom Manor.

Indický tým se však s tímto osudem nesmíří a namísto postupného vylepšování a malých změn připravuje B-verzi svého letošního monopostu VJM08, jehož vývoj ovlivnily problémy s cash-flow i stěhování části aerodynamického oddělení do zařízení Toyoty v Kolíně nad Rýnem, kde má k dispozici jeden z nejmodernějších větrných tunelů na světě.

"Náš vývoj postupuje celkem rychle, ale zřejmě se to projeví až kolem Velké ceny Rakouska. Připravujeme B-verzi vozu a velké zlepšení," oznámil Bob Fernley. "Domníváme se, že můžeme pozdržet přidávání nových věcí a pak přijít najednou s lepším balíkem. Neříkám, že nás to dostane do čela, ale měli bychom se díky tomu opět zařadit do pelotonu, tedy přesně tam, kde letos potřebujeme být."

Minimálně jeden z jezdců, Sergio Pérez, není tímto plánem právě nadšený. Současná verze vozu je pomalá a nerozumí si s pneumatikami a do závodu na Red Bull Ringu je ještě daleko. Navíc, vsadit vše na jednu kartu je hodně riskantní.

"Samozřejmě, je velmi frustrující nemít konkurenceschopný vůz, se kterým byste mohli bojovat o body," řekl mexický jezdec, kterého jsme předloni vídali v barvách McLarenu.

"Vše je pak velmi obtížné, ale jako jezdec na tom nic nezměním, mohu se pouze víkend co víkend pokoušet o nejlepší možný výsledek. Teď jsem v pozici, kdy je velice snadné udělat chybu. Vůz nadměrně zatěžuje pneumatiky a na opotřebovaných pneumatikách snadno ztratíte kontrolu nad vozem. Bude to těžké, ale taková je realita.

Pokud (v Rakousku) přijde velký krok vpřed, může to být ještě dobrý rok, vždyť bude před námi ještě hodně závodů a hodně času na nápravu. Ale pokud se nezlepšíme tak výrazně, jak nyní doufáme, čeká nás naopak velmi bolestivý rok."