Novinky

  • 02.07.2020 Good Do závodu F3 na Red Bull Ringu nastoupí i český jezdec Roman Staněk

  • 02.07.2020 Good Bernie Ecclestone se stal v 89 letech znovu otcem

  • 01.07.2020 Neutral Daniel Abt dojezdí sezonu formule E za stáj NIO

Facebook Instagram

I druhý trénink ovládl Lewis Hamilton

I druhý trénink ovládl Lewis Hamilton

Velká cena Austrálie - 2. trénink

Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na první Velkou cenu sezóny 2017. Do australského Melbourne dorazilo deset týmů. Manoru po minulé sezóně zůstaly pouze prázdné kapsy a dluhy. 20 jezdců se tedy může připravovat na první závod s úplně novými vozy, které mají podstatně více přítlaku než loňské a pomáhají jim větší pneumatiky s lepší přilnavostí. Během zimních testů se zdály být nejrychlejší vozy Ferrari a Mercedesu, ale první trénink opanovali jezdci v stříbrných vozech, zatímco Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel se zařadili až pod jezdce Red Bullu.

Před začátkem tréninku jsme měli možnost vidět vozy Force India v nové barvě. Růžové! Takové bylo přání nového velkého sponzora BWT. Na trati bude samozřejmě chybět Nico Rosberg. Úřadující šampion po splnění svého snu ukončil kariéru. U Mercedesu jej nahradil Valtteri Bottas a do Williamsu se k Lanci Strollovi vrátil Felipe Massa. Pirelli dalo na tento závodní víkend každému jezdci 7 sad ultra-měkkých, 4 sady super-měkkých a 2 sady měkkých pneumatik.


Jako první se na trať vrátil Romain Grosjean a stanovil základní laťku - 1:26.912s. Pouze šest desetin sekundy jej dělilo od času, kterým se Lewis Hamilton loni kvalifikoval na pole position. Brit ten čas ale už překonal v prvním tréninku.

První chybičku jsme viděli od Daniila Kvjata, téměř se nevešel do první zatáčky, ale nakonec situaci zvládl. 18letý mladík Stroll zdržel Kimiho Räikkönena, ačkoli byl na cestě do boxové uličky. Nejspíš měl plné ruce práce s volantem a neměl čas na zpětná zrcátka. Po prvních dvaceti minutách byli na vrcholu tabulky nejrychlejších časů jezdci Ferrari, měřená kola chyběla Fernandu Alonsovi a Maxu Verstappenovi. Zimní příprava týmů používajících motory Renault byla ovlivněna problémem s novým MGU-K, ale příprava McLarenu byla přímo katastrofální. Neabsolvoval ani jednu simulaci závodu. Opět je na vině Honda.

Verstappen byl na cestě za prvním měřeným kolem, ale zastavil ho Jolyon Palmer. Britský jezdec v jednom z jeho prvních kol přišel uprostřed poslední zatáčky o kontrolu nad svým renaultem a jeho levou stranu tvrdě opřel do bariér. Trénink přerušila červená vlajka a zdálo se nepravděpodobné, že by se jeho vůz mohlo podařit opravit během zbývající hodiny. Není jisté, že se jednalo o chybu jezdce.

 

Verstappen se proto měřeného kola dočkal až po uplynutí první půlhodiny tréninku. Na červených (super-měkkých) pneumatikách se zařadil na šesté místo. Vettel se na trati objevil na fialových (ultra-měkkých) pneumatikách a rychlé kolo měl rozjeté i Hamilton, ale oba museli dát nohu dolů z plynu kvůli williamsu patřícímu Felipemu Massovi. Brazilec týmu oznámil poruchu převodovky a vůz odstavil vedle trati. Jakmile se nad tratí opět objevily zelené vlajky, kamera si všimla Grosjeana opouštějícího štěrkovou zónu. Francouz byl během zimní přípravy velmi nespokojený s brzdami vozu Haas VF-17.

Hamilton na fialových stanovil nový nejrychlejší čas - 1:23.620s, čímž Bottase odsunul na druhé místo. Nad Fina se dostal i Vettel, ale na stejných pneumatikách ztratil na Hamiltona půl sekundy. Räikkönenův pokus ukončil výjezd na trávu. Téměř v polovině tréninku zaznamenal první měřené kolo Fernando Alonso.

Fialové pneumatiky nepomohly ani jednomu z jezdců Red Bullu zamíchat se mezi stříbrné a červené vozy. Po polovině tréninku doplňovali první desítku sedmý Carlos Sainz a desátý Daniil Kvjat z Toro Rosso, osmý Romain Grosjean z Haasu a devátý Nico Hülkenberg, jehož čeká první závod ve žluté kombinéze Renaultu.

Jezdci se pak soustředili na delší jízdy, na trať se dostaly žluté (měkké) pneumatiky a pořadí nejrychlejších jezdců se neměnilo. Několik jezdců trénovalo starty. Palmer nemohl trénovat kvůli poškození vozu nárazem do bariéry, Massa kvůli převodovce, Verstappena držela v garáži poškozená podlaha a Haas opravoval vůz Kevina Magnussena. 10 minut před koncem tréninku udržoval nejlepší tempo Bottas.

Fernando Alonso se svým nejrychlejším kolem dostal téměř doprostřed tabulky, ale jeho nový týmový kolega, Stoffel Vandoorne, zůstával téměř na dně tabulky. Společnost mu dělali jezdci Sauberu a Renaultu. Moc rychlosti nepředvedl ani Williams a před branami nejlepší desítky zůstali také jezdci Force India. 5 minut před koncem tréninku byl aktivován virtuální safety car, protože Marcus Ericsson uvízl v kačírku vedle šesté zatáčky.

I druhý dnešní trénink ovládl Lewis Hamilton. Tentokrát mu, kromě Valtteriho Bottase, byli nejblíže Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen z Ferrari. A Haas opravoval vůz Kevina Magnussena. Všichni jezdci s výjimkou Verstappena zajeli svá nejrychlejší kola na ultra-měkkých pneumatikách. Holanďan svůj čas dosáhl na super-měkkých. Zítra jezdci a vozy ukáží svou pravou rychlost v kvalifikaci, ještě před ní nás ale brzo ráno čeká poslední trénink.

  Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Hamilton Mercedes 1:23.620
34
2 Vettel Ferrari 1:24.167 0.547 35
3 Bottas Mercedes 1:24.176 0.556 34
4 Raikkonen Ferrari 1:24.525 0.905 30
5 Ricciardo Red Bull 1:24.650 1.030 27
6 Verstappen Red Bull 1:25.013 1.393 8
7 Sainz Toro Rosso 1:25.084 1.464 34
8 Grosjean Haas 1:25.436 1.816 29
9 Hulkenberg Renault 1:25.478 1.858 36
10 Kvjat Toro Rosso 1:25.493 1.873 39
11 Perez Force India 1:25.591 1.971 35
12 Alonso McLaren 1:26.000 2.380 19
13 Ocon Force India 1:26.145 2.525 37
14 Massa Williams 1:26.331 2.711 6
15 Ericsson Sauber 1:26.498 2.878 29
16 Stroll Williams 1:26.525 2.905 27
17 Vandoorne McLaren 1:26.608 2.988 33
18 Wehrlein Sauber 1:26.919 3.299 30
19 Magnussen Haas 1:27.279 3.659 8
20 Palmer Renault 1:27.549 3.929 4

Komentáře ke článku