Bottas nejrychlejší, Ferrari dotírá
VC Itálie – 2. trénink.
V pátek byl v Královském parku nejrychlejší Valtteri Bottas. Převaha Mercedesu se ale více projevila v longrunech než na nejměkčí směsi pneumatik.
Na druhý trénink se v Monze umoudřilo počasí. Rtuť v teploměru vystoupala na 25 stupňů, oschlá trať pak měla 34 stupňů.
Už tradičně jako nejbystřeji z boxů vyrazily oba haasy, tentokrát v doprovodu Hülkenbergova renaultu. Základní čas ustanovil Romain Grosjean – 1:25,2. Vzápětí ho trumfnul Nico Hülkenberg výkonem 1:24,4. Šlo však jen o úvodní přestřelku, odehrávající se na tvrdých gumách.
Ze silné šestky dal jako první o sobě vědět Kimi Räikkönen za 1:22,8. Bleskově ale klesl na třetí příčku za Valtteriho Bottase a Maxe Verstappena navzdory tomu, že Nizozemec vzal Parabolicu hodně velkoryse. Nikdo ovšem neměl na Lewise Hamiltona, jenž hned v úvodním pokusu zajel 1:22,1. Při repete pak ubral ještě dvě desetinky.
Po dvaceti minutách vykrystalizovalo pořadí: Hamilton, Bottas, Räikkönen, Sebastian Vettel, Verstappen a Daniel Ricciardo. Takže nic nového pod sluncem. Zbytek světa vedl Esteban Ocon.
Do vážnějších potíží se dostal Felipe Massa, který se na výjezdu z druhé šikany projel v kačírku. Naštěstí se z něj dostal vlastními silami. Dal tím zřejmě špatný příklad parťákovi Lancemu Strollovi, vytáčejícímu piruetu ve Variante Ascari.
Mezitím, už na ultrasoftech, udeřil Vettel (1:21,5). Jenže mercedesy, tentokrát v pořadí Bottas (1:21,4) – Hamilton (1:21,5), hned kontrovaly. O Finově konečném primátu rozhodlo i to, že Hamilton se během závěrečného rychlého kola na chvilku ocitl vedle dráhy.
Úplně jiné starosti měl Fernando Alonso. Absolvoval vzrušenou výměnu názorů s techniky McLarenu, zahájenou již obligátním obratem: „No power.“ Auto se po resetu nicméně znovu rozjelo.
Po polovině seance se týmy začaly přeorientovávat na tzv. longruny, tedy dlouhé stinty. Red Bull do nich poslal Verstappena na supersoftech a Ricciarda na softech. Prvně jmenovanému se ale zakrátko začaly přehřívat zadní gumy. Mercedes a Ferrari vyslaly svoje piloty na supersoftech, s pozdějším přezutím na softy. V separátním hodnocení pro tuto část tréninku hrál prim znovu Bottas (1:24,1), Scuderia se pohybovala (podle stupně opotřebení obutí) zhruba v rozmezí 1:24,5 – 1:25,5, Ricciardo na čerstvých supersoftech zaknihoval 1:24,4.
Po hodině se na okruhu zažlutilo, když Carlos Sainz odstavil v prvním sektoru dýmající toro rosso. Chybová hlášení se množila i u top týmů. Hamilton si stěžoval na příliš horkou sedačku, Vettel zase na vibrace při brzdění. Räikkönen dokonce vycestoval ven a vinu za to kladl špatnému vyvážení.
V poslední čtvrthodině ještě přišel ke slovu virtuální safety car, a to kvůli Kevinu Magnussenovi, trčícímu ve Variante Ascari.
| p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes | 1:21,406 | 25 | |
| 2. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes | 1:21,462 | + 0.056 | 24 |
| 3. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari | 1:21,546 | + 0.140 | 33 |
| 4. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
Ferrari | 1:21,804 | + 0.398 | 34 |
| 5. | Max Verstappen |
Red Bull |
Renault | 1:22,409 | + 1.003 | 34 |
| 6. | Daniel Ricciardo |
Red Bull |
Renault | 1:22,752 | + 1.346 | 22 |
| 7. | Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Honda | 1:22,947 | + 1.541 | 31 |
| 8. | Fernando Alonso |
McLaren |
Honda | 1:22,968 | + 1.562 | 31 |
| 9. | Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes | 1:22,977 | + 1.571 | 43 |
| 10. | Felipe Massa |
Williams |
Mercedes | 1:22,985 | + 1.579 | 42 |
| 11. | Carlos Sainz |
Toro Rosso |
Renault | 1:23,150 | + 1.744 | 21 |
| 12. | Nico Hülkenberg |
Renault |
Renault | 1:23,272 | + 1.866 | 14 |
| 13. | Jolyon Palmer |
Renault |
Renault | 1:23,317 | + 1.911 | 34 |
| 14. | Sergio Pérez |
Force India |
Mercedes | 1:23,352 | + 1.946 | 43 |
| 15. | Lance Stroll |
Williams |
Mercedes | 1:23,403 | + 1.997 | 36 |
| 16. | Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari | 1:23,567 | + 2.161 | 31 |
| 17. | Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari | 1:23,650 | + 2.244 | 20 |
| 18. | Daniil Kvjat |
Toro Rosso |
Renault | 1:24,253 | + 2.847 | 28 |
| 19. | Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari | 1:24,894 | + 3.488 | 39 |
| 20. | Pascal Wehrlein |
Sauber |
Ferrari | 1:25,295 | + 3.889 | 25 |

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

01.09. 2017
Valtteri Bottas
Mercedes
Lewis Hamilton
Sebastian Vettel
Ferrari
Max Verstappen
Red Bull
Daniel Ricciardo
Stoffel Vandoorne
McLaren
Fernando Alonso
Esteban Ocon
Force India
Felipe Massa
Williams
Toro Rosso
Renault
Sergio Pérez
Lance Stroll
Haas
Kevin Magnussen
Daniil Kvjat
Marcus Ericsson
Sauber