Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Grosjean: Náraz vpravo vzadu a pak rovnou do zdi

Grosjean: Náraz vpravo vzadu a pak rovnou do zdi

V Sepangu nejsou v pořádku ani další poklopy

Do konce druhého tréninku na VC Malajsie zbývala čtvrthodina, když haas pilotovaný Romainem Grosjeanem náhle vybočil, proletěl kačírkem a skončil ve zdi. Příčina havárie byla kuriózní a šokující zároveň – pneumatika prořízlá o uvolněný kanalizační poklop!

Seance byla okamžitě zastavena a na místo se vydal ředitel závodu Charlie Whiting. Záhy zjistil mimořádně znepokojující fakt: v inkriminované zatáčce číslo 12 jsou „načaté“ další tři mříže. „Normálně bývají přišroubované nebo přivařené,“ kroutil hlavou. „Tyhle ale vypadají, že je nedrží vůbec nic.“

Každopádně až do odstranění problému nesmí na dráhu ani kolo. „Po zbytek dne se budeme zabývat tím, jak to dát do pořádku. Chvíli to ovšem potrvá,“ uvedl Whiting.

Výpovědi pilotů o tom, jak vypadala situace těsně před incidentem, se rozcházejí. Někteří, jako Max Verstappen, si ničeho nevšimli. To Sebastian Vettel ano: „Jen jsem nevěděl, že je to poklop. Myslel jsem, že se z obrubníku odloupla barva. Raději jsem to objel.“ Grosjean bohužel takové štěstí neměl: „Jel jsem v ideální linii. Najednou jsem pocítil silný náraz vzadu vpravo. Hned mně došlo, že je guma v tahu. Dostal jsem se do smyku a trefil bariéru.“

Nahnáno měl i v závěsu kroužící Felipe Massa. Hned si totiž vzpomněl na VC Maďarska 2009. V ní ho zasáhla do přilby součástka, která odlétla z vozu před ním. Brazilec tenkrát málem přišel o život. „Blesklo mi hlavou, že jsem už jednou dostal do palice pružinou. Deklem, to by bylo moc,“ prohlásil s trochou černého humoru.

O příčinách tohoto lapsusu se dá zatím jen spekulovat. Například Nico Hülkenberg se domnívá, že za to mohou masivnější přítlak a vyšší rychlost letošních monopostů. Kdyby se ovšem zeptali řidiče safety caru Bernda Mayländera, dozvěděli by se, že i on, ještě jako závodník, havaroval před lety kvůli neposlušnému kanálu. Bylo to při klání DTM na městském okruhu v Šanghaji. Pořadatelé se tenkrát zaklínali, že ho upevnili s tisíciprocentním jištěním. Pak se přišlo na to, že ho nějaký chytrák k vozovce přilepil…