Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Generálka vyzněla pro Mercedes

Generálka vyzněla pro Mercedes

VC Španělska – 3. trénink

Nejlepší karty před odpolední kvalifikací zřejmě drží v rukách Mercedes. Oba jeho piloti ovládli poslední trénink na VC Španělska.

Po avizovaném dešti zatím nebyla ani památka, i když se zatáhlo. Teplota vzduchu vystoupala na dvacet, asfaltu na třiatřicet stupňů.

Většina účastníků se na trať vydala na superměkké směsi. K výjimkám patřil Räikkönen, který začal na středně tvrdých pneumatikách.

Jako prvnímu změřili čas Hartleymu – 1:20,5. Novozélanďan si ovšem stěžoval, že přilnavost v závěrečném sektoru je stále nedostatečná. Jinak byl provoz v počáteční části opravdu sváteční. Vettel a Hamilton vyjeli až po patnáctiminutovém stání v boxech.

Úřadující mistr světa se však okamžitě dostal výkonem 1:18,1 do čela. Za něj se zařadili Vettel, Bottas a Räikkönen. Oba red bully měly na kontě stále jen instalační kola. Když se konečně Ricciardo odhodlal k ostrému pokusu, stačilo to jen na páté místo. „Nevidíme žádný důvod jít teď do toho naplno, když dráha nemá žádnou přilnavost. Musíme rozumně hospodařit se životností motorů,“ vysvětlil šéf stáje Christian Horner.

V polovině seance vedl Hamilton těsně před Bottasem. Následovali Vettel (+0,4), Räikkönen (+0,7), Ricciardo (+0,8), Grosjean (+1,1), Verstappen (+1,2) a Alonso (+1,3). Měkké pneumatiky se v této fázi opět ukazovaly jako minimálně rovnocenné se supersofty.

Teprve když Vettel dostal sadu čerstvých nejměkčích dostupných gum, vyšvihl se na první příčku (1:17,6). Vzápětí ho ale se stejným obutím překonali Hamilton (1:17,3) i Bottas (1:17,5), přičemž se oba dále zlepšovali.

Úspěch Mercedesu podtrhl druhým nejlepším časem Valtteri Bottas 

Ricciardo se ocitl v hodinách, mohl nicméně pokračovat v jízdě. Jeho parťák Verstappen byl po absolvování pouhých pěti kol stažen k mechanikům, kteří na jeho monopostu začali měnit podlahu. Navíc byl vyšetřován kvůli prohřešku při výjezdu z boxové uličky. K žádné penalizaci nakonec nedošlo.

Zbytku světa dlouho vévodil místní hrdina Alonso, ale ve finiši ho přeskočil Magnussen, jenž se dokonce posunul před Ricciarda. Ten mu to sice okamžitě vrátil, ztráta rudých býků na Mercedes a Ferrari je však zatím značná. 

 Fernando Alonso potvrdil ambice na postup do závěrečné části kvalifikace 

Minutu před koncem havaroval Hartley, když se v deváté zatáčce dostal na trávu, ztratil záď a vletěl do bariéry. Na rozdíl od těžce pochroumaného auta vyvázl naštěstí nezraněn. Trénink byl zastaven a pochopitelně už nedošlo k jeho restartu.

 

Trosky Hartleyova vozu

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:17,281   15
2. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:17,294 + 0.013 19
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:17,550 + 0.269 16
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:17,581 + 0.300 17
5. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:17,981 + 0.700 16
6. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:18,357 + 1.076 15
7. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:18,706 + 1.425 16
8. Carlos Sainz Renault Renault 1:18,783 + 1.502 16
9. Fernando Alonso McLaren Renault 1:18,847 + 1.566 14
10. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:18,886 + 1.605 17
11. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:18,905 + 1.624 16
12. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:19,013 + 1.732 5
13. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:19,121 + 1.840 20
14. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:19,236 + 1.955 17
15. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:19,292 + 2.011 19
16. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:19,376 + 2.095 17
17. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:19,428 + 2.147 23
18. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:19,744 + 2.463 17
19. Lance Stroll Williams Mercedes 1:19,900 + 2.619 15
20. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:19,909 + 2.628 13