Novinky

  • 17.01.2019 Neutral Další zemí, mající zájem o VC F1, je Finsko

  • 16.01.2019 Neutral Mick Schumacher by se měl stát testovacím jezdcem Ferrari

  • 15.01.2019 Neutral Ferrari poprvé vyjede s novým vozem F1 při filmovacím dni 17. února

Facebook Instagram

Hyperboost má nahradit přesedání

Hyperboost má nahradit přesedání

Změny v pravidlech šampionátu

Současně s kalendářem pro sezonu 2018/19 přijala Světová rada motoristického sportu některé úpravy pravidel formule E.

Nejdůležitější změnou, o které jsme již informovali, je zavedení tzv. hyperboostu. Minimálně jednou za závod bude mít každý jezdec možnost po delší dobu zvýšit výkon o 25 kW (z 200 na 225 kW). Ovšem předtím musí projet vyznačenou aktivační zónou, vedenou mimo ideální stopu. Znamená to, že napřed ztratí (odhadem jednu sekundu), ale zisk by měl být mnohem větší. Proti původnímu předpokladu nebude hyperboost pokaždé dostupný dvakrát, ale počet se bude lišit dle charakteru tratě.

Zachován zůstává fanboost, přidělovaný třem pilotům, kteří získají nejvíce přízně v internetovém hlasování fanoušků. Ten představuje jednorázové navýšení dokonce o 50 kW.

Podle očekávání byl zrušen bonus za nejrychlejší kolo a místo něj obdrží bod ten z účastníků na prvních pěti místech v cíli, jemuž zbude v bateriích nejvíce energie. Vzhledem k tomu, že se počet startujících zvýšil na 22, postupuje do super pole v rámci kvalifikace šest nejlepších z její základní části. Závody se budou vypisovat jednotně na 45 minut plus jedno kolo.

Komentáře ke článku