Novinky

  • 25.09.2018 Good Kulaté 80. narozeniny slaví Neville Lederle, účastník VC Jižní Afriky 1962 v East Londonu

  • 25.09.2018 Neutral Druhým jezdcem Sauberu v sezoně 2019 bude Antonio Giovinazzi

  • 24.09.2018 Neutral Renault nasadí do prvního tréninku v Soči místo Hülkenberga Arťoma Markelova

Facebook Instagram

Kvalifikační losovačka patří minulosti

Kvalifikační losovačka patří minulosti

Nové předpisy pro sezonu 2018/19

Vedení formule E zveřejnilo změny v technických a sportovních předpisech pro přelomovou sezonu 2018/19. Nejdůležitější z nich se týká kvalifikace.

Do jejích čtyř skupin už jezdci nebudou nalosováni, ale zařazeni dle průběžného pořadí šampionátu (při úvodním podniku v Rijádu na základě konečné klasifikace v ročníku 2017/18). V první z nich se představí šest pilotů s největším počtem bodů na kontě a stejným způsobem se bude postupovat i dále. Vzhledem k tomu, že na startu se objeví 22 účastníků, budou dvě skupiny šestičlenné a dvě o pěti borcích.

Na každém voze lze během sezony použít po dvou kusech motoru, převodovky a invertoru a jedinou baterii. Dosavadní žolíky, umožňující týmu vyměnit jeden z těchto komponentů nad limit, se ruší. Zpřísňují se také postihy za překročení kvóty. Provinilec se na roštu posune o dvacet míst zpět (dosud o deset). Pokud to není v praxi možné, přicházejí ke slovu další penalizace v podobě průjezdu boxovou uličkou nebo připočtení času.

Minimální hmotnost monopostu včetně závodníka se zdvíhá z 880 kilogramů na 900. Na auto a e-prix budou vždy k dispozici čtyři sady nových pneumatik.

Opatření k dočasnému zvýšení výkonu, o němž jsme už informovali a které se pracovně nazývalo hyperboost, má již oficiální jméno. Můžeme se těšit na Attack.

 

Každý jezdec bude mít na víkend k dispozici čtyři sady pneumatik

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku